onsdag 5. august 2020

I'm coming from a different phase when I'm with you

For en uke det har vært. Torsdag kom Lynx og co. Jeg jobbet overtid i 1 og 1/5 time og de tilbød seg å hente meg etter jobb. Jeg ble stående en stund å vente på de, så jeg begynte å bli bekymret for at de hadde kjørt til feil sykehus. Heldigvis tok de bare sin tid. Fredag kom Monchita, og jeg gikk igjen litt over tiden på jobb. Det har vært ganske travelt på jobb. Atter en gang ble jeg hentet av Lynx og co. Jeg kom hjem til at det var grillings på gang. Lumba og kjæresten hans kom, og vi ble en gjeng på elleve personer. Manglet bare Volla og co for å få samlet hele gjengen. Kidsa hadde vannballongfight i hagen, og jeg ble med en liten stund, men angret på det da jeg ble klissvåt. Kjæresten til Lumba hadde bakt dessert, og mamma ble helt henrykt fordi hun absolutt ikke kan å bake. Det er vel egentlig bare Volla som har bakeskillz i familien. Resten av oss klarer å bake såkalte "posekaker". Lørdag startet med en gåtur i sentrum, vi gikk innom senteret for å gjøre et par ærender. Kjøpte med oss litt å spise og snacks, før vi gikk til en lekepark i nærheten av der Lumba bor. Jeg var trolig den eneste som hadde kledd seg for været i linshorts og linskjorte. Men jeg ble likevel veldig varm jeg også. Det var trolig ikke den beste ideen å være med på turen, for da jeg kom hjem var jeg ganske utslitt. Satt og duppet av etter at jeg hadde dusjet, hvilket er kjipt når du skal i et bryllup. Heldigvis fikk jeg litt energi igjen av at jeg begynte å få ganske dårlig tid til å gjøre meg klar. Heldigvis ordnet frisøren Lynx meg på håret mens jeg raskt tok på meg sminke. Har ikke gått med høye hæler på ett år. Sist var forlovelsesfesten til Oyster, så jeg forventet at jeg skulle få noen vonde føtter. Spesielt fordi det er så mye dansing som foregår. Til tross for at jeg hadde hastverk, kom jeg og Monchita akkurat på tiden. Vi la fra oss gaver og så oss litt rundt i lokalet som var veldig vakkert dekorert med blomster i taket. Da Oyster og mannen hennes omsider kom gående inn, fikk jeg som vanlig frysninger. Uansett om jeg har sett kjolen før, så ble det litt som å se den for første gang igjen. De utgjorde et veldig vakkert par, og endelig var dagen kommet. Det er ikke bare bare å planlegge et bryllup når du har en svært travel jobb og det plutselig blir en pandemi i verdenen. Jeg ble veldig rørt av å se Oyster danse med faren hennes. Ed Sheeran spilte i bakgrunnen, og teksten var så passende i det øyeblikket at det var vanskelig å ikke felle et par tårer. Monchita og jeg tok oss to porsjoner med mat. Det var både det riktige og ikke riktige valget. Jeg ble stappmett, men de serverte en sånn spinatrett som ligner på retten jeg spiste før skolen i barndommen da jeg bodde på Sunnmøre. Det føles litt ut som om meningen med livet mitt er å finne tilbake til den retten. Vi avsluttet kvelden ved midnatt. Søndagen ble brukt til å leke ute i hagen inntil det begynte å regne. Jeg fikk et myggestikk, men det var verdt det fordi leken jeg fant opp var ganske artig. Etter vi hadde inhalert et par vårruller, dro vi på bowling. Lumba møtte oss der, og vi endte opp med å spille to runder. Jeg spilte halve spillet med feil fingre. Tror ikke jeg ble noe bedre på å endre på hvilke fingre jeg brukte, men jeg er uansett relativt god på bowling. Da mener jeg ikke å skryte, for jeg aner ikke hvorfor. Liker egentlig ikke bowling, men jeg samler meg som regel alltid opp nok poeng til at jeg vinner, og det gjorde jeg denne gangen også. Kvelden brukte vi til å spille Power Grid. Det tar ganske lang tid, men det er et ganske artig taktisk spill. Alle var faktisk ganske into it. Jeg kom dessverre nest sist fordi jeg brukte opp pengene mine på et kraftverk og dermed ikke hadde nok byer tilslutt. Monchita, Lynx og co reiste på mandagen. Jeg har vært på jobb, og i dag har jeg fri. Merker at det skal gjøre godt med ferie når min tålmodighetsgrense nå ligger på null. Har brukt dagen til å rydde og rengjøre, skrevet ukentlige mål og bare slappet av. Det føles ut som om det er måneder siden jeg sist strikket, for jeg har ikke rørt strikketøyet mitt på evigheter. Jakken som jeg hadde tenkt til å sy ferdig blir nok ikke klar før neste vår slik livet går nå. Jeg gikk forbi en jakke på kjøpesenteret da vi var innom på lørdagen, og jeg tror jeg har forelsket meg. Kanskje jeg orker å gå innom senteret på fredag etter jobb for å se på den. Hvem vet. Jeg har arbeidshelg, men jeg har blitt forskjøvet en vakt, så jeg skal på jobb i morgen. Lynx og co kommer tilbake for å overnatte i ett døgn tror jeg. Det er nemlig for langt for de å kjøre fra der de er nå og helt hjem. Det kan hende at jeg faktisk ikke får sett de i det hele tatt, siden jeg jobber kveldsvakt i morgen og dagvakt på fredag. Isåfall er det bare litt over tre uker til jeg drar på besøk til de. Og da får jeg endelig klipt håret mitt kortere. Jeg GLEDER meg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar