torsdag 18. juli 2019

I'd sleep on a bed that's made of concrete, just the two of us and no sheet

Det finnes antakeligvis over millioner av hud-produkter og merker innen hud-industrien. Og det speiler kanskje at hud er så innmari forskjellig, men jeg antar at hovedgrunnen bak det er at industrien er en vei til haugevis av penger. Min hud har personlig kommet godt overens med Origins, og det er få av produktene deres jeg har prøvd og ikke likt. Jeg kan ikke si at det er produkter som er invasive, og da mener jeg; produkter som virkelig gir raske resultater som sånne syreprodukter som har blitt så "in" de siste årene. Men jeg er heller ikke komfortabel med sånne produkter, så da passer Origins fint for meg. Jeg har aldri opplevd noen reaksjoner på produktene deres. Nå skal det sies at huden min ikke er sånn veldig sensitiv, men jeg har definitivt reagert på ulike hudprodukter før, derav noen ment for sensitiv hud. Min daglige hudkrem, hudolje og flere av maskene jeg har brukt i flere år er Origins-produkter. Lever litt sånn i frykt om at de plutselig slutter å produsere favorittene mine, for det hadde vært typisk. Nå har de endret på emballasje på de fleste produkter de siste årene, og det siste jeg har observert er at de har endret på maskene sine. Min favoritt er en sånn 10-minutters maske som gir fuktighet, og den tror jeg at jeg først prøvde for fire år siden da jeg og Oyster var i Paris. Fikk en liten prøve på masken som jeg tror er Origins' mest populære som heter Drink Up Intensive, og det er en sånn maske man har på over natten. Det er også en fuktighetsmaske. Fikk denne prøven i fjor på sommeren, og det var en dårlig match med en ansiktsmaske som forblir litt klissete og en svært varm sommer. Jeg hadde egentlig bestemt meg for at jeg ikke likte masken, men så ble den en fast favoritt mot vinteren når den tørre huden hadde behov for fuktighet. Jeg bruker ikke akkurat masken som en sånn "overnight mask" som den er, men bruker den heller til områder som er tørre og problemområder som jeg tror kan trenge litt ekstra fuktighet. Kjøpte en full tube på tirsdag, og jeg tror de faktisk har omformulert produktet, men jeg tror den har tilsvarende effekt. De har også gjort maskene sine mindre i størrelsen, og jeg tror muligens at de har økt prisen. Det er irriterende, men som sagt er hud-industrien veldig lønnsom. Til tross for en frihelg, så var jeg veldig sliten etter dagvakt på tirsdag og i går. Det skal sies at etter jeg var ferdig med dagvakt på tirsdagen, gjorde alle ærendene jeg hadde på listen min. Vel, omtrent alle. Jeg handlet mat, hentet bilder fra engangskamera, kjøpte meg en toaster, prøvde halvveis å bytte størrelse på en shorts (men butikken var så full av mennesker at jeg bare gav opp), hentet pakke på postkontoret, hentet pakke på bensinstasjonen. Det ble ganske tungt å bære på alt, jeg svettet fra varmen, og jeg var sliten i bena. Det tok meg litt tid, slik at alt jeg skulle gjøre hjemme ble pushet litt utover kvelden. Så da endte jeg opp med å legge meg litt etter elleve, noe som blir sent hvis jeg ønsker å sove lenger enn seks timer. Følte meg egentlig fin i går, etter dagvakt. Men så jobbet jeg også med noen som ikke tok initiativ, ikke ønsket å ha ansvar for pasientgruppen, i tillegg til at jeg hadde ansvar for medisinrommet. Ene legen som jeg har jobbet mye med tidligere og i sommer, spurte om jeg var alene. Neida, men nesten. Det gikk heldigvis fint på vakta, og jeg følte at jeg fikk pratet med alle pasientene, selv om jeg også satt mye bak en dataskjerm og skrev. Men det ble litt overtid, siden jeg måtte ta medisinrommet på slutten av vakta. Kunne nok ha overlatt ansvaret til kveldsvakten, men det var faktisk utrolig mye medisiner. Så jeg gjorde det meste i hvertfall! Om det ikke hadde vært for at jeg har fri i dag, så hadde jeg kanskje gitt ansvaret videre. Hadde sånne tentative planer med min belieber friend i går, men det ble ikke noe av de. Det er egentlig litt merkelig for oss å legge tentative planer nå til dags, for vi er vel blitt mindre spontane over årene. Det var på en måte godt for min del at det ikke ble noe av planene, for da jeg kom hjem følte jeg meg plutselig helt utslitt. Hadde lyst til å legge meg klokken ni, men jeg la meg ikke før rundt halv tolv tilslutt. Har fortsatt ikke kommet meg tilbake til noe uavbrutt søvn, men sånn blir det nok bare den neste uken også. For i morgen begynner nattevaktshelgen min. Nå skal jeg lage meg litt tidlig lunsj, for frokosten min bestod av frokostblanding (jeg kjøper personlig aldri frokostblanding, men det er rester etter familiebesøk) siden brødet mitt har blitt muggent. Det er typisk når jeg nettopp har fått tilbake en toastmaskin i livet mitt. Den forrige ble nemlig ødelagt under familiebesøket, og det er litt utfordrende for en person som egentlig spiser toast til frokost hver dag. Oh well, etter lunsj går hovedsaker av dagen min til å skrive på drøfting. Forhåpentligvis er jeg like produktiv som jeg var på mandag! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar