mandag 22. juli 2019

baby, how do you sleep when you lie to me?

Jeg har hatt lyst på en midi-kjole som er litt flowy, men det finnes så mange ulike mønstre. Spesielt blomstermønster, og jeg er ikke helt som Monchita som er forelsket i blomstermønster. De fleste "midi-kjolene" jeg har sett har også vært ganske lange, slik at de blir litt lengre enn midi på meg, men det har jeg nesten bare akseptert nå. Hadde også ønske om at det skulle være en kjole jeg følte jeg kunne bruke til både casual og pyntede anledninger. Og for et par måneder siden fant jeg kjolen som er avbildet på en nettbutikk jeg aldri har handlet på før, og jeg forelsket meg egentlig i hvordan kjolen så ut. Men bilder på nettbutikker tilsvarer ikke nødvendigvis alltid virkeligheten, så jeg lot den gå. Men jeg har selvfølgelig klikket meg tilbake til den og sett på den flere ganger. For litt over en uke siden bestemte jeg meg for å bare bestille den som en del av bursdagsgave til meg selv. Fikk pakken på lørdag tror jeg, og jeg var såpass spent at jeg kledde av meg i gangen og prøvde på den med en gang etter nattevakta mi. Så meg i speilet, og falt pladask. Den minner meg faktisk litt om en brudekjole jeg forelsket meg i etter litt scrolling på Pinterest. Gikk naturligvis for svart (og hvit) fordi jeg ønsket noe som kan være klassisk og forbli i klesskapet mitt over lenger tid. Kvaliteten var bedre enn forventet, og jeg ble litt fristet til å prøve flere ting på nettsiden. Jeg ble riktignok litt usikker på størrelsen på kjolen, for jeg kjenner at den kanskje kan bli litt trang rundt skuldrene. Så jeg har faktisk bestilt en større størrelse også, slik at jeg kan være helt sikker. Men herlighet, jeg er så fornøyd! Det er genuint en del av de små gleder, og da jeg stresset over nettene mine, så kunne jeg stoppe og tenke på hvor glad jeg er for kjolen. Hvordan jeg føler ovenfor nattevakter varierer veldig. For uken før nattevaktshelgen min, hadde jeg to netter. Og da følte jeg meg veldig positiv og optimistisk. Kjente meg liksom spent også, mens på fredag før jeg skulle på første natt, kjente jeg på skikkelige nerver. Det likte ikke huden min; den liker verken stress eller dårligere søvn. Så kvisene kommer og lever godt på huden. Når jeg først får kviser, pleier de å være relativt langvarige. Så de periodene jeg er kvisefri, husker jeg faktisk å være takknemlig for det. Det viktigste er vel at huden fungerer som den skal, at den faktisk opptrer som en barriere. Jeg har følt meg litt mer på den negative siden i dag, og det kan godt hende at det skyldes at jeg kun sov 2 og 1/2 time etter jeg gikk av nattevakt i dag. Men jeg har ryddet og vasket på soverommet og skrevet mine ukentlige mål. Og da gjorde jeg en oppsummering av uken min og innså hvor sykt produktiv jeg faktisk har vært. Så nå er jeg veldig fornøyd med meg selv. Jeg har fri i morgen, noe jeg antakeligvis trenger for å hente meg inn. Det frister å faktisk ha fri, men jeg har bestemt meg for å fortsette på drøftingen. Det blir så gledelig når jeg omsider kan ta meg fri og slutte å tenke på skole. Nå kjenner jeg at jeg er trøtt, og har egentlig bare planer om å slappe av videre i et par timer før jeg forhåpentligvis legger meg "tidlig". Hadde vært deilig å sove uten å våkne opp på natta, men jeg antar at det kommer til å være et par oppvåkninger. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar