lørdag 13. juli 2019

I'm not a snack at all. Look, baby, I'm the whole damn meal

Jeg lever altså. Familiebesøket reiste hjem forrige uke, og jeg var overlykkelig for å få tilbake eget soverom og egen seng. Det i seg selv kunne vært min bursdagsgave. Jeg ble riktignok feiret på søndag etter jeg kom hjem fra en dagvakt uten å gå overtid. Volla og Lumba hadde lagd meg moussaka og sangria. Tror at når du når en viss alder, så har du ikke nødvendigvis så mange ønsker? Du har liksom penger til å kjøpe det selv. Så det å motta noe som du vet folk har brukt tid på, er veldig hyggelig. Tid er jo dyrebart. Jeg fikk også gaver som en ny utgave av Kinfolk og masse penger, men jeg ble nok gladest for maten og drikken. Har jo ønsket meg sangria i evigheter nå. Skal jo ikke til Spania i år, og min erfaring er at sangria-tilgjengeligheten her ikke er så stor. Jeg har vært tilbake på jobb i to uker, og hittil har det vært slitsomt. Det viser seg at ganske mange fra avdelingen har sluttet, og mesteparten av ansatte er nye. Så det tar litt ekstra lang tid for de. Og jeg som før oppstart i juli, ikke hadde vært på jobb siden februar, har hatt med meg folk på opplæring hver eneste vakt jeg har hatt. Utenom èn, tror jeg. Det har vært ganske så utfordrende, fordi mye av informasjonen jeg har er jo også utdatert. Så det virker så dumt at jeg liksom skal gå rundt og si hvordan man gjør ditt og datt. Heldigvis er ikke alt nytt, så det går seg til. Det har vært veldig hyggelig å se de faste ansatte som fortsatt er der, også har det egentlig vært hyggelig å bli kjent med de nye også! Det er bare at det har blitt litt mye overtid på meg, noe som gjør meg inderlig glad for at jeg spesifiserte at jeg kun ville jobbe 80%. For da har jeg overskudd til at det skal gå greit. På selve bursdagen min møtte jeg Ale og Marble, og vi dro for å smake på streetfood som har blitt så poppis de siste årene. Jeg skjønner absolutt populariteten, og vi satte oss ute for å nyte varmen mens vi spiste. Jeg har vel ikke sett Ale siden november, da jeg var på besøk hos hun for å feire hennes bursdag. Så det har vært en stund, men samtidig føles det ikke ut som det. Etter vi hadde spist og hatt en catch-up, dro vi videre på litt shopping. Jeg skulle ha meg flere ankelsokker, og Ale så etter kjole til et bryllup hun skal på. Marble ville vel bare titte på det som var i butikk. Jeg og Marble prøvde å hjelpe Ale til å finne kjole, og jeg følte meg litt som sånn entourage til å bli med på å se på brudekjoleprøving. Det er liksom egentlig ganske sjeldent at jeg drar på shopping med andre disse dager. Etterhvert måtte Ale reise, siden hun faktisk skulle hjem til vestlandet igjen. Jeg og Marble reiste til hennes nye leilighet, og ble sittende der en stund. Fikk en omvisning, og vi diskuterte blant annet interiør og spiste is for å kjøle oss ned. Det var skikkelig hyggelig, og jeg kunne se for meg fremtidige dager hvor vi gjør akkurat det samme. Dagen etter skulle jeg få min første nattevakt av to, og den var faktisk ganske kjip. Men jeg tror at jeg har vennet meg til travle vakter uten pauser og overtid. I tillegg hadde jeg hatt så fin bursdagsfeiring med familien og fin fridag med Ale og Marble. Så selv om jeg hadde en kjip nattevakt, så gjorde det egentlig ikke så mye. Håper det blir samme innstilling til neste helg når jeg må gå tre netter. I går prøvde jeg å nyte sola, så jeg la meg ute i bikinien og leste videre på boken jeg leser på nå. Etterhvert overbeviste jeg meg selv til å ta en tur innom senteret. Handlet inn bodybutter og håndkrem, fordi jeg trengte det og fikk 30% rabatt på kjøpet mitt. Så jeg hamstret med meg produkter. Planen min var også å hente bildene mine som er blitt fremkalt, men fotobutikken stengte før jeg fikk dratt dit. Så det får jeg gjøre til uken i stedet. Det siste som gjenstod på planen, var egentlig bare å gå innom matbutikken. Men så gikk jeg innom en klesbutikk som jeg tilsynelatende ikke klare å forlate uten å kjøpe noe. Endte opp med ny bralette, fordi min favoritt er blitt såpass gammel at den har begynt å gå i oppløsning. Stod mellom en mer tiltrekkende bralette, og en mer komfortabel en. Kjøpte naturligvis den sistnevnte. Kjøpte også med meg en shorts og blazer fra salget, og begge er sånn lin-blend. Ble egentlig skikkelig fornøyd, og jeg er spesielt glad for blazeren, fordi at selv om den ikke er 100% meg, så tror jeg at jeg ville følt det samme om de fleste blazere siden jeg ikke er vant med de. Tror dessuten at jeg kommer til å bli mer glad i blazeren jeg kjøpte enn antatt også. Når det nærmer seg bursdagen min, og perioden etter, så er jeg i et sånt "treat yo self" mood, som kan være ganske farlig for lommeboken. I dag bestilte jeg meg hjem en kjole, men det skal sies at det er en jeg har sett på i en stund nå. Håper inderlig at den kan innfri forventningene mine. Jeg sov kun i ni timer natt til i dag, men da ville vel ikke kroppen ha mer søvn. Planen var vel egentlig å få skrevet litt på oppgaven min, for jeg er faktisk nødt til det. Men jeg har latet meg i dag, og la meg ute i sola igjen for å lese videre på boken. Jeg aksepterte det, fordi jeg så på værmeldingen at jeg antakeligvis ikke får muligheten til å ligge i solen på et par dager. Også er det første gang jeg har sammenhengende fri i flere dager siden jeg startet sommerturnusen min. Så jeg har lagd meg en gin russian, spist sjokolade og ligget i solen og kost meg. Prøver å ha litt "ferie", selv om jeg ikke har ferie denne sommeren. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar