lørdag 29. juni 2019

you say we're just friends, but friends don't know the way you taste

Satt på stolen ute og en marihøne fløy rett inn i panna mi, datt ned på håndkledet jeg satt på og begynte å krype mot der ryggen min møtte stolen. Så jeg forflyttet den til armen på stolen og skulle ta et bilde av den. Også knipset jeg tilfeldigvis et bilde akkurat i det den fløy avgårde. Jeg hadde en veldig produktiv torsdag, selv om jeg ikke helt kjente på motivasjonen. Det ble veldig åpenbart for meg at enkelte delkapitler og avsnitt vil være enklere å skrive enn andre, fordi jeg er mer investert i de. For det var det som skjedde på torsdag, hvor jeg omtrent ble ferdig med et delkapittel på en dag, versus det første delkapittelet jeg har sittet med i flere dager og fortsatt ikke er ferdig med. Trente til tross for at jeg egentlig hadde bestemt meg for å gi meg en fridag fra trening. Så ja, torsdag var en veldig bra dag. I går hadde jeg en del ting på agendaen i hodet, men hadde ikke skrevet noe ned. Så det var det første jeg gjorde under frokosten min, også gjorde jeg meg klar for å ta en svipptur innom skole, jobb og matbutikken. Jeg ville komme meg hjem raskt, slik at jeg kunne nyte solen fordi jeg ikke satte meg ute på torsdagen. Alt gikk egentlig ganske raskt, men jeg ble på jobb litt lenger enn antatt. Og det var rett og slett fordi jeg måtte vente til en pc var ledig, slik at jeg kunne prøve å logge meg inn osv. Det viste seg at det var veldig smart å dra innom jobb før jeg begynte å jobbe, for jeg måtte ordne tilganger og få nytt passord siden jeg tydeligvis hadde glemt mitt. Jeg måtte oppgi personnummeret mitt for å sikre at jeg var personen jeg anga meg selv som. Jeg vet ikke med deg, men nummer som personnummer, pinkoder, og lignende-- husker ikke egentlig hodet mitt noe særlig, men det er heller kroppen som husker det. Så jeg er ofte avhengig av å taste på knapper for å huske disse sifrene, hvilket er et ganske fascinerende fenomen. Uansett, så fikk jeg ordnet alt og hilst på noen kjente fjes og veldig mange nye fjes. Var nesten så jeg ble litt usikker på om jeg hadde gått inn på riktig avdeling, fordi det var såpass mange nye mennesker. På min avdeling har tydeligvis omtrent 1/3 av de faste gått ut i permisjon eller har nettopp fått kid. 1/3 har faktisk sluttet, og 1/3 har ferie eller er sykemeldt. Så ja, det var færre kjente fjes enn nye fjes. Men det har jo egentlig vært nye fjes hver sommer de årene jeg har vært der, så det er ikke totalt nytt. Dro på matbutikken etterpå, og du vet når du ikke helt har skrevet en ordentlig handleliste? Vel, det var sånn jeg følte meg da jeg gikk rundt i butikken og var litt usikker på hva jeg trengte å kjøpe. Klarte å få meg årets første myggestikk, og jeg som har tendens til å reagere på myggestikk, fikk naturligvis en hoven fot. I dag har jeg ryddet og støvsugd, fordi jeg skal møte nesten hele kilo-gjengen i morgen. Så da ønsket jeg å kutte ned på mine søndags-chores. Jeg har riktignok ikke vasket da, også skal jeg helst ta meg en dusj før jeg møter de til lunsj i morgen. Blir spennende å se hva jeg får til! Jeg som pleier å sove ut på søndager også, men det blir nok alarm i morgen. Jeg tenkte at jeg skulle skrive mer på oppgaven i dag, men jeg følte meg ganske uggen i magen en stund, hvor jeg bare lå i fosterstilling i senga. Og da det gikk over, så kom solen frem og jeg valgte å sette meg ute. Det var liksom noe med at dette er min siste ordentlige fridag før familien kommer på besøk og jeg starter på jobb. Også var det en såpass fin dag ute. Må jo leve livet også, midt i denne hersens oppgaveskrivingen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar