mandag 3. juni 2019

right now, it's so hard to blame you 'cause you're so damn beautiful

Det er litt sånn varierende vær for tiden, hvor det kanskje er regn og overskyet 70% av tiden. De siste 30% er det som regel sol. Skulle gjerne hatt kanskje 50/50, men what can you do? Det føles ikke akkurat helt ut som om det er blitt sommer. Volla og niesen kom på lørdag, og vi reiste til kjøpesenteret hvor vi møtte broderen min. Mitt lokale kjøpesenter er egentlig ganske populært på hverdagene alene, men på lørdager er det et helvete for personer som meg. Vi ble heldigvis ikke så lenge, men kjøpte med oss litt ballonger og gaver (og dagligvarer). Igår holdt vi nemlig et lite bursdagsselskap til yngste niesen som fyller ett år om to dager. Det var veldig koselig, og vi hadde veldig bra timing slik at hun var opplagt nok før blunden sin. Det var ganske fint med sol i går, så vi satt ute og spilte atter ett nytt brettspill som broderen hadde tatt med seg. Han kjøper som regel sånne brettspill som man bruker litt tid på å sette seg inn i, og jeg spesielt bruker veldig lang tid for å forstå ting. Og de siste gangene vi har spilt brettspill, har det vært nye. Så når jeg først føler meg litt selvsikker på ett brettspill, må jeg bli kjent med noe nytt. Ironisk nok vant jeg faktisk. Volla og jeg hadde egentlig like mange poeng, og da gikk det på hvem som hadde mest penger. Jeg hadde èn krone mer, så flaks! Søsteren er her i forbindelse med jobb, så i dag og i morgen sitter jeg og mams barnevakt. Det går ikke akkurat hånd i hånd med oppgaven min, men jeg sitter og redigerer litt nå mens niesen sover. Hun er litt mammadalt til vanlig, men ennå mer nå som hun er forkjølet også. Heldigvis har det gått fint hittil. Ungene til Lynx og Grepper er hakket mer avhengige av foreldrene sine, og eldste niesen min var veldig mammadalt i sine yngre dager. Det var såpass sykt at hun kun roet seg ned når Lynx var tilstede, og begynte å hyle sekundet hun skjønte at Lynx ikke var i samme rom. Så ja, erfaringene mine er vel at de fleste barn har tendens til å være mer "foreldre"-dalt, men det tenker jeg er helt naturlig. Det er jo der de føler seg tryggest. Har kun hatt et par få erfaringer hvor kids har vært helt uredde, og jeg husker godt at jeg stod inne på stua til Lynx og det var et par nabobarn som kom inn. Ene ungen på typ. to år reiste opp armene sine til meg, så jeg bar han på hofta mi. Hadde aldri møtt han før. Volla, mamma og niesen reiser nordover i morgen; altså hjem til Volla og Mog. Jeg synes personlig at det blir deilig, fordi jeg blir alene i huset foruten paps. Det er koselig med besøk av søsken og tantebarn, men det er også mer barnegråt enn jeg pleier å være rundt til vanlig. Kjenner med en gang jeg er i et hushold med kids, så blir det automatisk mindre søvn. Men det er litt sånn gi og ta av å være rundt barn, og det er artig å se hvordan yngste niesen utvikler seg og hva slags personlighet hun har. Blir liksom så overrasket over hvor intelligent hun er, også er hun liksom relativt høflig om det kan sies så? Ja, nei, det er morsomt at alle tantebarna har utviklet ganske ulike personligheter. Nå hører jeg på Easier av 5SOS på repeat, for det er tydeligvis nye favorittsangen min. Skal prøve å redigere ferdig det jeg har planlagt før niesen står opp. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar