onsdag 5. juni 2019

Is it easier to stay? Is it easier to go? I don't wanna know

Det gikk egentlig veldig fint å være barnevakt for niesen, selv om jeg nå er overbevist om at jeg hører lyder fra en baby-call som ikke befinner seg i huset lenger. Etter kos og klem (du vet når en småunge gir kos, og det innebærer at de gnir ansiktet sitt mot ditt, gjerne med munnen sin åpen slik at du ender opp med slim og snørr på ditt eget fjes-- ja, det var sånn kos jeg fikk av niesen) reiste de og jeg begynte å rydde bort alt som samler seg når vi får besøk av kids. Jeg gjør dette så ofte at jeg har blitt rutinert på det, og det går som regel veldig raskt. Unntaket er vel kanskje reisesenga som jeg tilsynelatende alltid strever med å sette opp, men jeg har kontroll på hvordan den legges sammen raskt. IKEA-barnestolen er egentlig genial hvis man har hyppige besøk av småunger, eller om man har småunger og drar på besøk til andre. Fjerner liksom bare bena, også er den plutselig veldig mye mer kompakt. Innimellom synes jeg det kan være litt vanskelig med bena fordi jeg kanskje ikke har lange nok negler nok til å dytte inn de "klikkeknappene". Ironisk nok, brukte jeg en IKEA-blyant for å trykke de inn på to av bena igår, noe som førte til at jeg klarte å trykke de litt for langt. Klikkeknappene satte seg liksom fast lavere enn de skulle være, slik at de ikke ble funksjonelle lenger. Så tips er å aldri gjøre det. Brukte sikkert en halvtime på å prøve å finne riktig redskap til å kunne fikse det, og jeg holdt egentlig på å gi opp fordi jeg ikke fant noe som kunne passe nedi. Kunne sikkert lett ha spurt pappa om å fikse det, men du vet når du først har bestemt det for noe, så er det vanskelig å ikke fullføre. Så jeg lette til jeg fant frem noe ståltråd, og formet den til en lang krok. Etter litt ståltråd og en lang blyant til å dytte på plass klikkeknappene, så fikk jeg fikset det på null komma niks. Jeg må si at det faktisk var utrolig deilig at jeg fikk ordnet det. Bestemte meg også for å gjøre litt sånn deep cleaning av to skuffer i kommoden som står i gangen. Lurte nemlig på om jeg skulle gjøre en deep clean av kjøleskapet og dra ut alle hyller og sånt, men det blir litt dumt når kjøleskapet er såpass fullt. Så jeg må prøve å spise opp sykt masse mat, slik at det blir lettere å rengjøre kjøleskapet. Det er ikke så enkelt fordi foreldrene har lagd såpass mye mat i forbindelse med familiebesøket, at det gjenstår en haug med rester (litt hyperbol). Men jeg klager ikke på mat! Gjorde en treningsøkt som fokuserte på rumpe, og en som fokuserte på mage. Det var faktisk veldig gøy fordi de inneholdt øvelser som jeg enten aldri eller sjeldent har gjort. Altså, det var ikke sånn gøy i at det var lett (men det som er lett er vel som regel ikke gøy?) for jeg slet veldig med mageøvelsene. Du vet liksom at det er bra økt dersom du grynter og peser mens du trener. I dag våknet jeg tidlig selv om kroppen helst skulle ha sovet litt lenger, men siden de siste dagene har gått til familiebesøk, så var jeg bestemt på at jeg skulle ha en produktiv dag i dag. Føles litt ut som om det er mandag liksom. Siden jeg har huset for meg selv nå, har jeg satt meg nede i stua mens jeg jobber med oppgaven min. Sitter og skriver om søkehistorien min, og jeg synes merkelig nok at det er artig. Det er nok kanskje fordi det innebærer en del sortering, og egentlig ikke så mye tenkning. Husker at jeg fikk veldig god tilbakemelding på søkehistorien jeg skrev på bachelor-oppgaven min, men den var riktignok en litteraturstudie. Da er jo omtrent søkehistorien hele metoden din, så det må være detaljert. Uansett, så jeg prøver å kose meg med søkehistorien før jeg starter på drøftingen som vil innebære mer tenkning og hjernebruk for min del. Problemet er kanskje at jeg liker å skrive om søkehistorien min såpass mye at jeg kommer til å overgå ord-grensen min. Den skal inkluderes i teorikapittelet mitt som allerede inneholder for mange ord. Men jeg har bestemt meg for at teorien får stå som den gjør, fordi jeg ikke vet hva som blir relevant for drøftingen før jeg er ferdig med den. Om jeg skal følge egne regler, så skal jeg avslutte arbeidet med oppgaven om tre kvarter, men tror kanskje jeg blir sittende litt lenger slik at jeg kan bli ferdig med søkehistorien i dag. Det hadde vært fint! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar