torsdag 26. august 2021

I tore me apart tryna hold us together

Jeg orket ikke å dra på butikken i går, så da var det bare å gå i gang med å finne det som var tilgjengelig i hus. Det var noen røkte pølser og massevis av søt gulrot. Spurte mamma om det var noe løk i hus, men det var ikke det. Heldigvis var det et par asiatiske løker hun hadde plantet i hagen som jeg kunne bruke. Ved spørsmål om hun hadde plantet poteter i år, sa hun ja. Så jeg fikk med meg et par poteter også. De var riktignok svært små. Den ene var på størrelse av en daddel. Det ble litt spenning under matlagingen også, for jeg gikk ut i hagen for å hente løken. På vei inn tittet jeg litt nedover og der var det plutselig en hund som trasket ved min side. Når det er varmt nok står inngangsdøren vår stort sett alltid åpen, så hunden løp naturligvis inn. Det har kun skjedd en gang tidligere at vi har fått et uventet besøk av en hund. Mamma lukket døren til gangen fordi hunden røytet sånn da jeg klappet den og undersøkte om halsbåndet hadde navn og nummer på. Det var ikke noe telefonnummer. Dessverre ble hunden skremt da døren ble lukket (mye vind i går førte til trekk i huset og at døren derfor smelte igjen), og løp avgårde. Vi bor rett ved en bilvei, og det kan komme biler kjørende i ganske rask hurtighet. Så det var skummelt å se at hunden løp rett ut på veien. Men hun holdt seg på siden. Jeg rakk ikke å løpe etter i og med at hun var såpass rask og at jeg kun hadde på mine birks. Håper riktignok at hun løp hjem igjen, også kjenner jeg at jeg skulle ønske alle hundeeiere hadde telefonnummeret sitt på halsbåndet til hunden sin. Maten ble litt så som så i mine øyne, men jeg fikk sprucet den litt opp med å inkludere litt steinsopp. Mamma syntes det var veldig godt. I dag har jeg og Monchita dratt for å forhåndsstemme. Om det kan unngås stemmer jeg aldri på selve valgdagen. Bare det å se for meg å stå i lang kø for å stemme virker veldig lite gøy ut. Ellers kjøpte jeg endelig nye jobbsko. Det ble naturligvis sånne Hoka-sko som tilsynelatende alle kollegaene mine eier. Men da tenker jeg at de faktisk må være gode. Det er de dyreste skoene jeg eier i hvert fall, men jeg hadde jo mine forrige jobbsko i tre år. Kanskje disse holder like lenge. Uansett så er gode arbeidssko en prioritet, for det er viktig å prioritere helse. Monchita og jeg dro videre når de viktige ærendene var gjort, men det ble mye kikking og lite handel. Det er nok fint det. Vi møtte på Mars, som jeg ikke har sett på år og dager. Det er faktisk kanskje bokstavelig med tanke på at jeg tror jeg sist så henne var i bryllupet til Oyster. Det var veldig hyggelig, og vi avtalte å møtes om et par helger. Selv om det ikke ble så mye shopping, brukte vi riktignok penger på mat, for det er viktig. Og jeg som er så opptatt av å nyte disse siste dagene med ferie, ønsker å spise god mat. Så til kvelds blir det dumplings. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar