fredag 6. august 2021

I wake up every morning with the years ticking by

Jeg fikk endelig bakt kake, dog det var mye mer kake enn jeg forventet. Burde egentlig ikke ha blitt overrasket, men jeg ble det likevel. Vi har riktignok nesten klart å spise halve kaken, og det i seg selv er egentlig imponerende. Monchita har lastet ned Sims 2 på hennes gamle gaming pc for at jeg skal kunne spille det. Det har vært klart i over en uke, men det var først i går at jeg satte meg ned for å spille Sims. Det er et par år siden jeg sist spilte Sims på pc, så det tok litt tid før jeg husket hvordan jeg gjorde ting. Men samtidig tok det også overraskende liten tid før det meste gikk på automatikk. Det er rart hvordan alle spilletimene bare har ført til at så mange mekanismer er internalisert. Det er vel det som er så spesielt med hukommelsen til kroppen; at selv om det har gått mange år siden en har gjort en ting, så kan den raskt huske hva den skal gjøre. Som forventet så ble jeg sittende i flere timer uten at jeg innså at det hadde gått flere timer. Med været som er nå, drømmer jeg om å reise til Mallorca. Satt seriøst og så på hotell i dag, og jeg har faktisk turnusfri i september, så jeg lurte litt på om jeg ikke bare skulle reise dit da. Men jeg vet ikke, har liksom lyst til å spare turen til neste år. Det ligger liksom en sånn usynlig sperre for å reise utenlands foran meg også, så jeg klarer ikke helt å se for meg at jeg faktisk reiser. Ellers drømmer jeg om å klippe av håret. Nå er det under en uke til jeg reiser til Lynx og co, og jeg tror at jeg skal klippe halve bort halve håret. Kanskje litt mindre enn det, for det viktigste er vel at jeg er i stand til å sette håret i en lav hestehale i forbindelse med jobb. Men håret mitt vokser veldig fort, så jeg vil jo også ha ganske så kort hår. Vi får se hva jeg ender opp med, men det som er sikkert er at håret skal bli kort. I dag har jeg tentative planer med Monchita om å spise indisk og dra på teater. Jeg føler meg litt sliten, men jeg skal nok finne litt ekstra energi. Plutselig har det liksom gått en uke av ferien min, og det går alt for fort!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar