tirsdag 24. august 2021

Won't you comfort me? Take the fear I don't need

Da er ferien straks over, og jeg skal prøve å nyte den siste uken så godt jeg kan. De siste ukene har jeg vært på besøk hos Lynx og co, hvor jeg faktisk klarte å nesten bli utslitt. Altså, det er no joke med så mange kids altså. Også ble jeg generelt overveldet av alt det sosiale. Vi gikk mange turer, så jeg fikk brukt fjellskoene mine godt. Dog vi faktisk kun gikk en (egentlig to) fjelltur. Jeg fikk sponset en ny turbukse av min mor, og den har blitt brukt flittig. Første dagen vi ankom, hadde Monchita bestemt at vi skulle bade. Og klokken 18 dro vi ut mot stranden som vi fikk helt for oss selv. Det var definitivt kaldt i vannet, for det er jo sjøen. Men det var samtidig veldig deilig. Det ble mye ost, kjeks og vin til kveldene. Jeg har også sett på ganske mange barnefilmer, enkelte om igjen og om igjen. Men jeg fikk sett Wall-E og Ratatoille om igjen, hvilket har vært på ønskelisten min en stund. Fikk også endelig sett hva Big Hero 6 handlet om. Det var fantastisk å komme meg hjem igjen og sove i egen seng, selv om jeg reiste avgårde igjen dagen etter. Denne gangen reiste jeg til Volla og Mog som også hadde tatt en svipptur innom Lynx og co. Men jeg pleier å dra til Volla og Mog på høsten, spesielt de siste årene nå som de har fått helt soppdilla. Fjellskoa og turbuksa fikk prøvd seg på to soppturer denne gangen. Jeg har aldri opplevd noen så suksessfulle soppturer før. Det var helt vilt! Volla og Mog er veldig besatt av steinsoppen, og vi var utrolig heldige med det vi fant. Jeg har fått med meg litt tørket sopp hjem igjen, selv om mye av gleden min av soppplukking er å se hvor entusiastiske Volla og Mog er. Det har blitt mye god mat de siste dagene, og jeg har kost meg ordentlig. Fersk kantarell liksom, stekt et par timer etter den har blitt plukket. Det er skikkelig luksus altså. Det er riktignok min favorittsopp da. Den egentlige hensikten bak disse besøkene har nok vært å få tilbrakt tid med tantebarna, og det synes jeg absolutt at jeg har fått gjort. Det har vært hyggelig, men så godt det er å komme hjem til eget liv og rutiner. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar