søndag 29. august 2021

now that I'm over that hill you wanna say how you feel

Prøvde oss på sopptur i området i går, men det er så knusktørt i skogen. Det har ikke regnet på flere dager, og når det har regnet har det nok ikke regnet særlig mye. Bildet er tatt av steinsoppen jeg og Volla fant på en ganske kort gåtur i skogen hos henne. I går fant vi ca. fire steinsopper. De var ganske triste alle sammen og det viste seg at nesten alle soppene var helt markspiste til kjernen. Jeg har ikke peiling på hvordan man lager soppsoya, så mesteparten av soppen gikk derfor i boss. Det var massevis av fin rødskrubb i skogen, men siden jeg ikke er så soppkjent og selvsikker på behandlingen av skrubb, unngikk vi disse. Vil jo helst ikke havne opp på sykehuset (utenom jobb da). Mamma fant mye fåresopp, også fant vi ca. 5 stykker nesten uttørkede kantareller. Så ja, det var egentlig ganske trist skog. Men vi er fornøyde med å ha funnet sopp likevel, og til og med steinsopp. Regner med at det er mer å finne når man kommer seg litt lenger inn i marka. På fredag gikk jeg bort til jobb for å ta en covid-test. Jeg er forkjølet, og selv om jeg var temmelig sikker på at det nettopp var en forkjølelse, har jeg vært på reisefot. Også starter jeg på jobb til uken, så det var greit å bare få det unnagjort. Den var heldigvis negativ! Jeg har kjøpt meg ny nattbordslampe. Skulle bare svippe innom et par butikker, og hensikten var vel egentlig bare å handle mat til å lage spanske kjøttboller og poteter (brukte over tre timer på å lage det, jeez). Men så gikk jeg innom Søstrene Grene, hvor jeg kjøpte en rosa nattbordslampe for fire år siden. Det siste året har jeg kunnet tenkt meg en litt mer nøytral farge. Har tittet i litt ulike butikker, men jeg innså at jeg synes at lampen min var den ideelle lampen. Så jeg ble ordentlig overrasket da jeg gikk inn på Søstrene Grene og fant lampen min i svart. Synes ikke at den blir helt riktig til nattbordet som også er svart, men jeg er likevel skikkelig glad for funnet. Må innrømme å si at jeg ikke helt vet hvor den rosa lampen skal gå, men akkurat nå er den pakket inn i skapet mitt. De siste dagene har jeg spilt mer Sims 2, men i dag tenkte jeg at jeg kanskje skulle prøve meg på Sims 3 for å se hvordan det var igjen. Det har blitt litt mer sommer de siste dagene, og det er nok bare å nyte mens man kan. For jeg tror kanskje at høsten er her på ekte nå. Det er litt trist, fordi jeg føler at høsten betyr at vinteren er rett rundt hjørnet. Jeg er definitivt ikke klar for vinter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar