onsdag 4. august 2021

down in Margate had a sip of you, and it went straight to my head

80% av mine arbeidshelger er i overkant slitsomme. Trodde en stund at det var en illusjon, men jeg har en kollega som nesten alltid jobber ekstra på mine helger som har bekreftet at det alltid er litt ekstra tøft mine helger. Denne helgen var intet unntak og det ble selvfølgelig noe drama. Jeg endte også opp med å jobbe dobbelt på søndag etter å ha jobbet kvelden før, så jeg hadde ikke sovet så mye heller. Kognitivt tror jeg at jeg hadde skåret dårlig på hukommelsestest på kvelden, for det var en del som gikk meg hus forbi. Heldigvis hadde jeg frasagt meg ansvaret og tatt på meg den "enkleste" jobben. Men nå har jeg ferie og kan slutte å tenke på jobb i en måned. Første feriedag brukte jeg bare på å hente meg inn. Hadde sovet i ti timer, men jeg var fortsatt veldig sliten i kroppen og lå egentlig bare i seng/stol ute. I går ryddet jeg og vasket jeg, men følte meg ikke helt i toppform, så jeg måtte ta en pause underveis. Det er vel først i dag at det føles ut som om jeg har første dag i ferien min. Det er blitt august, og været føles egentlig ut som høst. Jeg er litt ambivalent for jeg skulle gjerne hatt litt sensommer. Samtidig er jeg glad for å ha på meg litt ordentlige klær også. Må innrømme at det frister veldig å bestille flybilletter ned til Mallorca og sjekke inn på mitt favoritthotell. I stedet har jeg fått ordnet flybilletter til Volla og Mog. Eller det er vel Mog som har spandert på sine bonuspoeng på meg. Jeg er uansett litt opptatt av å ikke fylle opp ferien min for mye, for jeg trenger virkelig dager til å bare slappe av. I dag har jeg endelig fått lakket neglene mine. Jeg har egentlig sluttet med neglelakk grunnet jobb og fordi jeg egentlig ikke er så glad i følelsen av å ha det på. Så jeg har kvittet meg med utrolig mye neglelakk over årene, men jeg har funnet ut at IsaDora har neglelakkene for meg. Dessverre har jeg ikke funnet så mange farger i butikk, så jeg endte opp med å bestille litt over nettet. Har egentlig hatt lyst til å lakke neglene oransje hele sommeren, men jeg har blitt så inspirert av Pinterest at jeg endte opp med å lakke de i varierende farger. Må si etter å ikke ha brukt neglelakk på et år, så har mine lakkeskills forsvunnet. Det ser litt ut som om det er niesen som har hjulpet meg. Men så gøy det er å endelig ha på litt neglelakk. Jeg prøver å egentlig bare gjøre det jeg har lyst til å gjøre denne sommeren, og akkurat nå har drømmene mine handlet om å lakke negler og å bake. Må bare handle litt ingredienser for å kunne gjøre sistnevnte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar