torsdag 13. oktober 2022

I wish somebody would’ve told me that I’d end up so caught up in need of your demons

Nå er jeg ferdig med planlagte flyturer for dette året. Kan hende jeg flyr en gang til, men nå har jeg i hvert fall delvis pakket bort kofferten min. Jeg har vært på besøk hos Lynx og co, hvor det stort sett regnet hver dag. Vi fikk oss en tur ute i naturen og litt solskinn, så jeg er fornøyd med det. Jeg ble veldig fristet til nye strikkeprosjekt fordi de har fått en sykt fin garnbutikk. Jeg lot være å kjøpe garn for nå. Det ble mye mat, og jeg har faktisk drukket en del øl. Så jeg tror kanskje jeg har gått tilbake til å like øl igjen. Jeg tror jeg har fått brukt litt kvalitetstid med tantebarna, og om to uker ser jeg den eldste niesen min igjen. Er fornøyd med turen! Men jeg føler meg ferdig med reising nå. I dag har jeg endelig fått ordnet ID-kort. Bestilte jo time i juni, så det har tatt sin tid. Jeg kunne nok ha fått time betraktelig tidligere om jeg hadde vært inne og sjekket om det var ledige timer, men jeg lot det være. Nå får jeg bare vente til det ankommer. Ellers har jeg vært på personalmøte og hengt med kollegene mine. Jeg har gått igjennom lønningen min og overført til sparing. Har sett på forbruket mitt hittil og prøvd å lage en slags tentativ plan for forbruk resten av måneden. Jeg har jo ønsket å komme meg tilbake til det forbruket jeg har ligget på i fjor. Men det er jo en litt idiotisk tanke dersom man tar all prisstigningen i betraktning. Alle faste utgifter blir litt dyrere hvert år, men generelt har jo prisen for å leve økt. Så jeg må prøve å tenke mer på det. Sette ting litt i perspektiv liksom. Men jeg vet at det blir surt å se over forbruket for hele året. Det blir en skyhøy kontrast mot de to siste årene. Nå skal jeg gå og spise litt druer og se på Bling Empire. Jeg har lyst til å se ferdig den nye Lord of The Rings serien, men jeg innser at det kanskje er en perfekt unnskyldning for å starte et nytt strikkeprosjekt. Så da var det bare å ordne garn da. Men ja, nå skal jeg slappe av. I morgen er det starten på arbeidshelgen min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar