tirsdag 18. oktober 2022

feels like a disrespectful oversimplification to say ‘we wanted different things’

Jeg synes egentlig at det er rart at solen har så merkbar effekt på humøret mitt. Motivasjon og vilje til å gjøre noe er så mye sterkere når jeg får litt sol. Håpet blir litt sterkere og fremtiden ser lysere ut. Tenkt at sol er så viktig liksom. Samtidig vet jeg at sol er nødvendig for liv, så det er kanskje ikke en så rar tanke likevel. I dag har jeg endelig tørket støv og støvsugd soverommet. Trengte virkelig det! Har også skrevet ned mål for uken. Det er en vane som har blitt forsømt den siste tiden, men nå prøver jeg å komme tilbake til vanlige rutiner. Jeg skal også prøve meg på en treningsøkt i dag. Føles ut som år og dager siden sist. Har i hvert fall ikke utført en Caroline Girvan-økt på over en måned. Den neste økten ser så veldig tung ut, så jeg har bare prokrastinert. I stedet har jeg fokusert på andre typer treningsøkter. Morsomme kondisjonsøkter. Og det er jo fint, men jeg får se om jeg klarer å motivere meg selv nok til å prøve meg på Caroline Girvan-økten denne uken. I går lagde jeg en matrett som jeg ikke tror magen min var særlig glad i. Jeg ble i hvert fall liggende i sengen med magesmerter. Skal likevel prøve meg på en porsjon i dag også, for hvem vet om det bare var andre tilfeldigheter. Alltid gøy å eksperimentere med mat, men det betyr også at det ikke alltid går så bra som jeg har håpet på. I går reserverte jeg en bok på biblioteket. Og i morgen håper jeg på å låne en annen bok, hvis den fortsatt er tilgjengelig. Det gjenstår ca. to måneder av dette året, hvilket er helt vilt. Men jeg fant ut at jeg i det minste ønsket å lese litt flere bøker før året er omme. I går leste jeg fagblad og en bok jeg lånte fra biblioteket på jobb. I perioder er jeg mer kunnskapssøkende enn andre, I guess. Om tre uker skal jeg holde en presentasjon på jobb. Skal vel holde presentasjonen tre ganger. Men jeg tror det kanskje er grunnen til at jeg plutselig har slukt faglig innhold den siste tiden. Bøkene jeg skal låne på biblioteket er riktignok ikke akkurat fagstoff, men den ene boken handler om traumer. Så på en måte kan den vel likevel være relevant. Men jeg vil jo lese den fordi jeg vil. Ikke fordi jeg føler at det er lurt. Mye av voksenlivet er å gjøre ting man må, så på fritiden min prøver jeg å bruke tid på det jeg vil gjøre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar