onsdag 26. juli 2023

I miss knowing what you're thinking, and hearing how your day has been

Jeg synes det er litt typisk norsk sommervær for tiden. Ikke veldig varmt, skiftende vær mellom sol og regn. Det gjør meg ikke så mye nå som jeg jobber og foreldrene er på ferie. Jeg slipper heldigvis å vanne noe særlig blomster. Nå skal det sies at jeg har vannet litt orkideer inne. Også tror jeg kanskje at agurkene på balkongen er i ferd med å dø. Monchita var på en visitt for et par dager siden og vannet litt. Mulig at hun kommer innom på søndag også, for da har vi lagt planer. Kanskje hun klarer å fikse de? Jeg er fortsatt syk, og i går fikk jeg en hostekule på jobb. Helt på slutten av vakten hostet jeg såpass mye at tårene begynte å renne, og at jeg nesten skulle kaste opp. Har altså ikke følt meg helt i form, men jeg prøver å pushe igjennom. Forhåpentligvis blir jeg ferdig med forkjølelsen innen jeg starter ferien min. I dag har jeg vært "sjef" og forsøkt å ha kontroll over logistikk men samtidig hjulpet til ute. Synes egentlig at det gikk ganske fint i dag, selv om jeg syntes logistikken var utfordrende. Blir et sabla rot i hodet, for det er litt som et puslespill hvor bitene er i konstant endring. Får håpe det går greit resten av uken. I dag skulle jeg egentlig ha møtt Marble, men jeg valgte å avlyse fordi jeg egentlig kun har nok energi til å møte opp på jobb akkurat nå. Resten av tiden sitter jeg og hoster og harker. Slimet er neverending og ganske så slitsomt. Hater å gå rundt å være så tett hele tiden. Siden jeg ikke dro for å møte Marble, dro jeg endelig innom posten for å hente to pakker som har ventet på meg en stund. Dessverre har jeg funnet ut at jeg skal returnere alle plaggene i den ene pakken. Heldigvis passet vinterjakken jeg hadde bestilt. Nå har jeg en ny dunjakke til vinteren, og forhåpentligvis begynner ikke den å røyte i likhet med min gamle. Også har jeg gjort en helomvending på cargobuksene jeg hadde bestilt. Nå tror jeg at jeg foretrekker den andre som jeg hadde planlagt å returnere. Den som jeg foretrakk først er hakket mindre komfortabel. Den er også litt mer "kul" -- kanskje i den grad at jeg føler at den blir litt for kul for meg. Den jeg nå har valgt å beholde har et nedkjølende stoff, den kan fremstå mer "elegant" og formell på grunn av stoffet. Den kan på en måte være mer allsidig. Så får jeg se om jeg angrer meg, men jeg håper da ikke det. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar