torsdag 20. juli 2023

I hate the thought of losing you. So, I'm just tryna hold on

Vet du hva? Jeg drev og vannet blomster fordi jeg kjente at noen av pottene var ganske tørre. Jeg pådro meg ett myggestikk, bare for at himmelen plutselig skulle åpne seg. På en måte føles det helt unødvendig ut. Men samtidig måtte jeg vanne planter inni drivhuset og enkelte potter som ikke er like utsatt for regnet. Jeg tror fortsatt at jeg skal vanne et par planter som står på balkongen. I dag har jeg følt at jeg ikke har hatt helt kontroll på jobb. Samtidig tror jeg faktisk at jeg har hatt veldig god kontroll. Det er så lenge siden jeg har hatt ansvar på en dagvakt, så jeg måtte tenke meg litt om hva arbeidsoppgavene mine var. Heldigvis er jeg erfaren nok til at ting pleier å gå greit selv om jeg ikke er helt på topp. Jeg sov i 4 og en halv time i natt, så kanskje det ikke er så rart at jeg følte meg litt skrullete heller. Heldigvis har jeg innmari gode kolleger å støtte meg på. Jeg hadde planer om å hente en pakke på posten i dag, men jeg hadde også planer om å handle inn litt mat til neste uke. I tillegg hadde jeg en annen pakke som ventet på meg på Lindex. Posten var liksom mitt siste stopp fordi jeg visste at det var en ganske stor pakke. Hadde til og med tatt med meg en IKEA-pose for å frakte pakken hjem. Men i det jeg gikk ut av siste butikken, innså jeg at jeg ikke klarte å bære alt hjem. Jeg holdt meg for det meste til handlelista mi, endte bare opp med en pakke rekechips som ikke stod på lista mi. Men jeg fikk også med meg en håndsåpe fra Rituals da jeg skulle kjøpe litt påfyll til body butter. Det var visst bursdagsgave fra Rituals. Det er litt komisk, fordi det at jeg setter pris på det føles ut som et tegn på alderen min. Jeg har jo planer om å kjøpe håndsåpe fra Aesop som bursdagsgave til meg selv. Det var litt solglimt da jeg kom hjem, så jeg satte meg ute og spiste middag. Jeg har prøvd på innholdet i pakken jeg hentet. Det var fire plagg, alle i svart. Har tydeligvis gått rett til høsten jeg. Jeg hadde bestilt to cargobukser. Den ene hadde jeg prøvd i butikk, men de hadde ikke størrelsen jeg ønsket å prøve. Så jeg bestemte meg for å bestille den hjem. "Problemet" er at jeg likte begge to omtrent like mye. Så det er et litt utfordrende valg jeg står ovenfor, for det kommer ikke på tale at jeg beholder to svarte cargobukser. Jeg tror jeg vet hvilken jeg skal beholde. Den andre pakken som venter på posten er også i fargen svart. Det er forhåpentligvis den nye vinterjakken min. Så det er ikke akkurat noe som haster å hente, men jeg vil jo veldig gjerne prøve på den så fort som mulig. Med andre ord handler jeg kanskje til alle andre årstider enn sommer. Nå skal det sies at jeg også har bestilt litt greier fra et salg som er litt mer sommerlig. Nå skal jeg gjøre en upper-body treningsøkt. Kanskje jeg skal gjøre det nede i stua faktisk. Deretter blir det litt sen kveldsmat på meg. I morgen er det kveldsvakt, og neste fridag blir først på søndag. Jeg lagde halvveis planer med Marble, men jeg innså at jeg trenger å bruke den ene fridagen på å ordne greier i hus. Voksenlivet ass. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar