onsdag 12. juli 2023

Met you in a dream, chased you through the street. Turned around and you were gone

Jeg har hatt besøk i to uker nå, og selv om det er veldig koselig, har jeg ikke hatt egentid på to uker. Det er alt for mye for min egen del. Så i dag dro resten av gjengen, og jeg har fått delvis ryddet og vasket litt. Fikk endelig tid til å gå innom biblioteket for å hente bok og ordne tilgang til biblioteket "utenom åpningstider". Slik åpningstidene er nå, har jeg omtrent aldri mulighet til å stoppe innom biblioteket. Jeg fikk også handlet inn litt husholdningsartikler. Det jeg kan si om de siste to ukene er at jeg har hengt med barn hver eneste dag, jeg har stått opp tidlig omtrent hver dag. Unntaket var da jeg tvang meg selv til å sove så lenge som mulig på grunn av nattevakt. Jeg har fylt tretti år, og det føles ut som om jeg har hatt bursdagsfeiring i evigheter. Mamma hadde invitert hele familien til feiring uken før bursdagen min, og jeg hadde ikke sett for meg at det skulle være så "offisielt". Det var casual altså, men det føltes likevel litt mye ut for meg. Alle hadde pyntet seg, og jeg som nettopp hadde kommet hjem fra ett sted (husker ikke) iført shorts og t-skjorte, gikk for å finne kjole. Jeg har blitt skjemmet bort med oppmerksomhet og gaver. Fikk en japansk kniv av broderen og svigerinnen, noe jeg har ønsket meg lenge. Nå er den bare såpass fin at jeg tror jeg vil ha litt vansker for å faktisk ta den i bruk. Jeg er generelt veldig takknemlig for omtanken de rundt meg har vist. Jeg blir til stadig så takknemlig for livet, og at jeg har vært heldig nok til å være omringet av de menneskene rundt meg. På min faktiske 30-årsdag måtte jeg prøve å føle på om jeg kjente meg noe annerledes. Gjorde ikke det, men jeg feiret dagen med minipavlova og familien. Kan kanskje si at bursdagsgaven fra meg til meg i år er billett til konserten til Niall Horan. Han hadde jo i utgangspunktet ikke lansert en dato i Norge på hans planlagte turne. I utgangspunktet tenkte jeg at det var greit, fordi jeg ikke var så begeistret for det nye albumet hans først. Jeg unngikk liksom i det hele tatt å høre på albumet. Men så satte jeg meg ned og hørte igjennom, og fant ut at det var flere sanger jeg faktisk likte. Så når jeg så at billetter til konsert i Sverige var utsolgt, begynte jeg å få litt fomo. Så det var gledens dag da jeg så at han annonserte at han skulle spille i Norge også. Jeg har ikke trent forrige uke, heller ikke denne uken hittil. Drømmen var å trene i dag og i morgen, for å så være ferdig med to økter. Men jeg tror heller at det blir èn økt denne uken, og at det blir i morgen. Jeg har to fridager før jeg har nattevaktshelg. Det er mye jobb i juli, men nå begynner det faktisk å nærme seg ferie. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar