søndag 30. juli 2023

Is it a crime? Am I not hot when I'm in my feelings?

Juli, du har både vart i evigheter og flydd forbi på samme tid. På fredag dro jeg rett fra jobb til byen for å møte Monchita. Jeg holdt på å sovne på bussen, og jeg var egentlig trøtt hele kvelden. Men vi satte oss på Egon for å spise litt mat litt før vi dro på kino. Forrige uke klarte jeg kun å finne to kinoer som skulle spille Barbie. Søsteren fortalte meg at det var litt for tidlig å se etter visninger på fredag en uke i forveien. Og hun hadde visst riktig, for hennes lokale kino viste Barbie tre eller fire ganger den kvelden. Og omtrent alt var utsolgt. Det ble slik at vi akkurat kapret oss billetter til en visning som var litt senere enn det vi hadde sett for oss. Så vi vandret litt rundt på området før vi dro for å sette oss ned på baren på kinoen. Det var veldig komisk fordi jeg hadde fortalt kollegene mine at jeg skulle se Barbie, og alle sa at jeg måtte ha på meg noe rosa. Jeg svarte at jeg gikk i allsvart, og at jeg skulle dra direkte til byen. Det var ikke sånn at absolutt alle var ikledd rosa på kinoen, men 95%. Og det er ganske mye. Synes det er kjempegøy at alle er med på "the hype". Filmen var ikke helt det jeg forventet, men likevel bra. Jeg har litt blandede følelser, men alt i alt ble jeg positivt overrasket. Jeg er også overrasket over Ryan Gosling's sangstemme. Jeg elsker også at såpass mange fra Sex Education var castet i filmen. Gjør at jeg faktisk gleder meg til å se den siste sesongen av S.E. Uansett, jeg har hørt på Ryan Gosling sin sang igjen og igjen. Også ønsker jeg meg lowkey noe Ken-merch. I går var det faktisk sol, så jeg vasket tøy og slappet av i solen. Jeg var såpass sliten at jeg nesten sovnet flere ganger. Det er liksom sjeldent at jeg ligger ute i solen uten å lese. Men når jeg er såpass trøtt, så bruker jeg tiden til å ta en nap. Jeg fant nok energi til å gjøre en treningsøkt på kvelden, før jeg tok en dusj. I dag har jeg og Monchita faktisk vært på visning. Jeg visste egentlig allerede på forhånd at det ikke var en leilighet jeg var keen på, men det gir god erfaring å dra på visning et par ganger. Da vi kom frem ble det ganske klart for meg at det ikke var riktig sted for meg. Jeg har vasket og ryddet hjemme mens Monchita har klippet gresset og gjort litt hagearbeid. Vi har spist på "vår" faste indiske, som også er min lokale indiske. Etter jeg kom hjem gikk jeg ut i hagen for å plukke litt bringebær. Det er så mange modne at jeg ikke klarer å spise de på egenhånd. Og jeg orker ikke å lage syltetøy av alt. Nå er det riktignok kun en uke igjen til foreldrene kommer hjem, så da får mamsen plukke det hun ønsker. Nå skal jeg gå igjennom forbruket mitt for juli. Deretter må jeg nok spise litt kvelds. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar