mandag 24. juli 2023

stupid boy making me so sad, didn't think you could change this fast

Jeg har egentlig bestemt meg for at det ikke blir noen utenlandstur på meg denne ferien. Når jeg har et mål, blir jeg ganske målbevisst. Så nå prøver jeg å hovedsakelig kaste alle pengene mine mot boligkjøp. Det har vært overraskende greit å akseptere at jeg ikke skal på noe solferie, for det viktigste jeg egentlig har behov for er å ha en pause. Kjenner at jeg går rundt med stress som surrer litt under overflaten. Det handler om helt hverdagslige greier som å finne ut av hvordan jeg skal få hverdagen til å gå opp med alle tingene man skal gjøre i livet. Jeg har pådratt meg en forkjølelse som i dag føles ganske ok. I går hostet jeg såpass mye at det var like før jeg måtte kaste opp. Jeg har to pakker på posten som venter på å bli hentet, og en pakke jeg skal levere. I går var jeg ute i hagen igjen for å høste sukkererter og bringebær. Hadde faktisk en nokså freidig person som satt og plukket bringebær fra hagen, og da jeg gikk ut for å konfrontere personen kjente jeg meg litt skuffet. Jeg hadde i utgangspunktet ikke noe i mot at hun plukket bringebær, men det var det faktum at hun ikke hadde nok folkeskikk til å spørre om tillatelse. Jeg ville ha gitt henne tillatelse til å plukke kirsebær også dersom hun ville. Hun unnskyldte seg og gikk. Det har vært en ordentlig produktiv uke, men jeg innser at det er fordi at jeg ikke har noe valg når jeg også skal passe på en hage som produserer mye akkurat nå. På min ene fridag i går, hadde jeg en lang to-do liste som jeg tvilte på at jeg skulle komme meg igjennom. Men det klarte jeg! Eneste som var problemet var at jeg ikke sovnet før klokken to på natta. Jeg prioriterte å slappe av litt i sola, for jeg trenger å slappe av når jeg har fri. Selv om det føles ut som om hele verden er på utenlandsreise nå, så er det mest mitt eget liv fra fjoråret jeg misunner akkurat nå. Kunne godt tenkt meg tilbake til Italia og en tallerken med gnocchi. Kanskje jeg bare må lage gnocchi denne uken. Bare litt usikker på når jeg skal ha tid til det, med tanke på at jeg jobber hele uken og har lagd planer med Marble og Monchita. Skal nok klare meg, må kanskje bare prioritere litt. Også må jeg se an formen min også. Jeg lånte en ny bok på biblioteket etter Colleen Hoover boken. Syntes den så litt kjent ut, også innså jeg at den har jeg jo faktisk lest før! Så den ble levert tilbake. Nå er de bøkene jeg har lyst til å lese ikke tilgjengelige på biblioteket, så jeg må nok kjøpe et par bøker denne sommeren. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar