tirsdag 28. mai 2024

There's no hiding from the thought of us. I got ways to find you anywhere

Det var rart, men etter min første nattevakt var jeg helt utslitt. Det føltes ut som om det var den tredje nattevakten, ikke den første. Fordelen med det, var at jeg faktisk sov veldig lenge. Var ikke en veldig spesiell vakt, men det var ting å gjøre stort sett hele tiden, og ikke så mye tid til å ta pause. Den siste natta ble faktisk den fineste vakten, hvilket er helt baklengs i forhold til hvordan det pleier å være. Men sånn er nå det. Vi fikk tid til å se på en film som jeg egentlig har hatt lyst til å se. Men jeg må si at den var ganske skuffende, for den hadde en veldig bra plot, men utførelsen ble liksom dårlig. Jaja, det var hyggelig å se Sandra Bullock på skjermen igjen da. Volla reiste hjem på søndagskvelden etter at jeg hadde dratt på min siste nattevakt. Jeg tillot meg å sove i fire timer etter jeg var ferdig på jobb i går. Så ble jeg liggende i sengen i en time eller to før jeg bestemte meg for å spise og gjøre meg klar for å dra på kjøpesenteret. Jeg hadde nemlig to pakker jeg skulle returnere på H&M. Den ene pakken inneholdt musselinkjolen i x-small. Fikk liksom endelig prøvd på kjolen i small, og det føltes mer behagelig ut. Det er en omslagskjole, så jeg foretrekker å ha litt større størrelse så lenge det ikke ser helt rart ut på kroppen. Jeg klarte ikke å dy meg da jeg returnerte pakkene, måtte ta en titt i butikken. Avbildet er plaggene jeg prøvde på; lin og beige. Jeg elsker lin. Om jeg kunne hatt på meg lin året rundt uten å fryse av meg ekstremitetene mine, så hadde jeg nok gjort det. Men nå er det virkelig sesongen for å gå rundt i lin, og de siste årene har jeg egentlig bare anskaffet meg mer og mer linplagg. I går endte jeg kun opp med den stripete skjorten som er avbildet. Jeg måtte nemlig gi slipp på min gamle beige linskjorte fordi den faktisk hadde blitt vasket såpass mange ganger at det ble hull på den. Det er riktignok den første linskjorten jeg kjøpte for seks år siden, og jeg har ikke vært veldig varsom med bruket av den. Jeg var også veldig fristet til å kjøpe en co-ord i lin, og jeg tipper at jeg sikkert kommer til å kjøpe den. Må bare tenke litt mer på det. Bestemte meg også for å kjøpe en sval dyne i går. Har ett gavekort fra kollegaene mine som jeg begynte å bekymre meg for at skulle gå ut på dato. Så jeg tenkte litt på hva som ville bidra til en bedre livskvalitet, og det er nok en sval sommerdyne til tropenetter. Jeg prøvde å bruke den til i natt, men det har blitt litt kjøligere temperaturer. Også er det veldig vanskelig for meg å gå fra en sky av dun som føles ut som en dun-"klem", til tynn dun. Jeg var definitivt varm nok med den svale dyna, men det var for vanskelig å venne seg til en såpass lett dyne. Så jeg får heller spare den til tropenetter. I dag har jeg gjort litt sånne greier som jeg kaller "å få orden på livet", og jeg er ikke ferdig ennå. Har blant annet oppdatert skattekortet. Jeg trodde kanskje jeg betalte litt for lite skatt, men da jeg oppdaterte tallene, så skulle jeg visst betale mindre. Men jeg tror fortsatt at det blir for lite, så da endte jeg opp med å øke på årslønna for å betale litt mer skatt. Nå skal jeg endelig gå igjennom turnusen min og legge den inn i kalenderen. Må se på når jeg har mulighet til å jobbe ekstra, og når jeg skal benytte turnusfri til å ta meg et par turer. Ellers skal jeg lage en pasta "bake" i dag. Prøver å bruke opp litt av det jeg har i fryseren og pantry-skapet. Har egentlig flere ting på handlelisten min for denne uken, men jeg tror jeg heller skal fokusere på det jeg har, slik at jeg kan unngå matsvinn. Jeg reiser tross alt bort på fredagsmorgen. Har også planer om en treningsøkt i dag og en dusj. Jeg er litt sliten i beina, men tror likevel at det blir en økt med fokus på ben i dag. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar