lørdag 18. mai 2024

you found someone new before me, and you didn't try nearly as hard

For noen fine sommerdager det har vært i mai! Jeg jobbet natt til syttende mai, og det var litt artig å vekke folk og si "gratulerer med dagen". Kunne se de tenke "men jeg har ikke bursdag i dag", før det gikk opp for de at det var nasjonaldagen. Nå har jeg teknisk sett jobbet hver syttende mai i fem år, men det var første gang jeg har jobbet natt til. Så denne gangen la jeg meg til å sove mens toget skulle gå forbi nabolaget. Hørte ikke en dritt faktisk, for jeg hadde øreplugger i, og var sannsynligvis ganske utslått. Det har vært fine nattevakter altså, men det var nok å gjøre likevel. Jeg tillot meg selv tre timer søvn før jeg måtte stå opp for å lage marengsbunn til pavlovaen. Vanligvis har jeg laget marengsen en dag i forveien, men jeg orket ikke å gjøre det denne gangen. Var faktisk veldig usikker på om jeg hadde pisket marengsen godt nok i år, men det gikk visst bra. Eneste er at jeg kanskje var litt for sliten til å tenke på estetikk. Marengsen ble litt for stor for paiformen jeg ville presentere den i, så jeg bare knuste sidene litt. Også tenkte jeg ikke helt på mengden bær, for pavlovaen ble definitivt overveldet av bær. Jeg ville også vanligvis ha drysset litt melis på toppen, men jeg var vel mer opptatt av å spise kaken fremfor utseendet. Det ble grilling i hagen mens naboen hadde fest. Tror kanskje det er årets første grilling. Jeg kan i hvert fall ikke huske at vi har grillet noe tidligere i år. Selv om vi alle var mette, spiste vi et stykke pavlova hver i solsteken. Om jeg hadde hatt laget flere planer for nasjonaldagen, så er jeg sikker på at jeg hadde klart å finne frem ekstra energi. Men jeg var sliten i beina og satte jeg meg i sofaen for å se på 17-mai feiringen som hadde foregått tidligere på dagen. Det føles liksom feil ut å ikke se kongen vinke fra balkongen på slottet på nasjonaldagen. Jeg startet faktisk på å hekle kant rundt vognteppet mens jeg så på tv. Jeg hadde lyst til å legge meg tidlig i går, men det ble ikke før halv to. Vekkerklokken gikk klokken ni i dag, for jeg hadde egentlig planer om å dra innom posten for å sende bursdagskort til yngste nevøen. Men jeg orket ikke å forlate huset i dag. Så etter å ha spist frokost, smurte jeg kroppen inn i solkrem og chillet i sola. Det føltes ut som veldig sterk sol, så det tok ikke så lang tid før jeg ble lei og satte meg under paviljongen. Broderen kom på besøk i dag også. Det ble litt mer asiatisk mat i dag, og dessert ble "eksotisk" frukt. Jeg har heklet ferdig kanten på vognteppet, og jeg hadde lyst til å pakke inn den og den andre gaven. Men så er jeg visst tom for gavepapir. Jeg har også glemt av et kort, så det får jeg ordne etter jobb på tirsdag. Jeg gjorde en treningsøkt som var veldig utfordrende. Måtte ta mange pauser, men jeg kjente liksom hver øvelse i musklene jeg trente. Så det var en veldig tilfredsstillende økt. Jeg har dusjet av solkrem og svette, og jeg vurderte egentlig å lage bleiekaken i kveld. Men jeg tror det blir i morgen i stedet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar