onsdag 29. mai 2024

Talking on a seesaw, teetering with our feelings in the dark. Ignoring tornado warnings

Det ble fire timer søvn på meg i natt, men slik er det når man har vennet seg til å legge seg lenge etter midnatt og plutselig skal på en dagvakt. Heldigvis hadde jeg en kort dag, også var det en dag utenfor posten min. Jeg gikk hjem fra jobb, hvilket var deilig. Følte meg overraskende frisk i bena til tross for en utfordrende treningsøkt i går. Altså, det er lenge siden jeg er blitt såpass svett av styrketrening. Eller, det føles i hvert fall ut som om det er lenge siden. Måtte ta flere pauser, men det var en veldig tilfredsstillende økt. Kjøpte med meg litt frukt på vei hjem, for det gikk jeg tomt for et par dager siden. Jeg er ikke den flinkeste til å alltid få i meg grønnsaker, men frukt har jeg ingen problemer med. I går lagde jeg "pastabake", hvilket kan oversettes med "pasta, protein, grønnsak(er) og ost i ovnen". Jeg kjøpte en basillikum-plante forrige uke. Har også kjøpt en litt spesiell type pasta for et par uker tilbake. I tillegg hadde jeg mozarella i kjøleskapet. Så da var det liksom bare å prøve å finne ut av hva jeg kunne lage med det jeg hadde. Paps smakte på retten og syntes det var veldig godt. Jeg synes det manglet noe -- kanskje saus. Jeg kunne tenkt meg å hatt creme fraiche i sausen for å gjøre den tjukkere. Også hadde jeg ikke noe parmesan liggende, men sistnevnte har jeg kjøpt i dag. I dag skal jeg trene overkroppen og pakke koffert til avreise på fredag. Apropos koffert, har jeg tenkt litt på den "store" kofferten min. Jeg skadet hjulene på kofferten på reise i Italia. En kombinasjon av varmen og glasskår skar igjennom gummidelen på hjulene. Litt vanskelig å forklare, men nå har jeg to hjul med gummi og to hjul uten. Kofferten er velfungerende, men det gjør at det å trille kofferten er litt mindre smooth. I og med at kofferten er velfungerende, så har jeg ikke akkurat lyst til å erstatte den. Kunne heller tenkt meg å få reparert hjulene, men jeg er litt usikker på om det er mulig når det ikke er snakk om skade pga flyselskap. Tenkte jeg skulle gå innom en koffert-butikk i morgen for å høre om det er mulig. Det skal sies at kofferten min faktisk nærmer seg ti år gammel, så den har jo allerede levd ett lite liv. Også er den "store" kofferten min faktisk av en medium størrelse. Så dersom jeg ender opp med å erstatte kofferten min, så kan jeg kanskje kjøpe meg en stor koffert. Får se hva de sier i butikken i morgen. Skal også ordne bursdagsgave til niesen(e) i morgen etter jobb. Kanskje finner jeg tid til å prøve på linsettet jeg prøvde i går i en annen farge. Nei, nå får jeg gå i gang med pakkingen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar