søndag 9. juni 2024

I beg you. Don't embarrass me, motherfucker

Det var et veldig fint besøk hos Volla og co. Jeg er sjelden i bartebyen på våren, så det var definitivt annerledes. Togturen bort dit gikk veldig bra. Det var et eldre tog, så setene kjentes liksom mer behagelige ut. Jeg brukte tiden på å endelig begynne på Ultra-Processed People, og det var veldig spennende å lese. Hadde et par forskjellige medpassasjerer under turen, og det var heldigvis greie folk. Togturen føltes nokså rask ut for å være i over syv timer. I og med at det var en hverdag og både Volla og Mog fortsatt var på jobb da jeg ankom bartebyen, tok jeg bussen til huset deres. Jeg måtte gå igjennom sentrum for å komme meg til busstoppet, og jeg måtte uansett innom torget for å bytte gavene til niesene. Jeg fant nemlig ut at jeg hadde valgt feil størrelser. Men, poenget er at jeg ikke har vært i sentrum på mange år. Så det var veldig hyggelig egentlig. Det ble litt regn på turen min, men vi fikk oppholdstider. Så det ble plass til noen skogsturer, dog det ikke var ting å sanke ennå. Det ble også en tur til IKEA, hvor jeg endelig fikk kjøpt tusjene jeg har hatt lyst på. Turen bød også på mange gode matopplevelser. Volla og Mog er inspirerende på matfronten, hvor de er opptatte av å lage mat fra scratch. De dyrker også en del grønnsaker i hagen, og jeg har fått smake på noe av det som allerede var klart for å høste. Men må jo si at det har føltes litt ut som om jeg bare har spist masse mat! Togturen hjemover var nattog, så det var spennende. Tror det siste nattoget jeg har vært på er rundt sju år siden. Jeg hadde ikke helt sett for meg at jeg kom til å sovne, og det ble vel heller et par naps innimellom. I stedet lastet jeg ned Z-Sides av Tom Rosenthal og lyttet til sangene mens solen stod opp. Jeg lurer nesten litt på om han har laget det albumet med en togtur i tankene, for det var helt perfekt. Jeg fortsatte å lese litt på Ultra-Processed People, men jeg ble naturligvis litt for trøtt til å lese boken ferdig. Jeg kom hjem og sov i fem timer før jeg startet på dagen min. Det har egentlig vært veldig greie vakter på jobb den siste uken, har liksom vært overraskende rolig. Tror jeg har vært heldig med det. Jeg har ikke vært så flink med trening denne uken, og det får være greit. I går dro jeg på kjøpesenteret i forkant av sommerfest med jobben. Det vart ikke særlig varmt i går, og det var meldt regn stort sett hele dagen. Så jeg hadde i utgangspunktet sett for meg å ha på meg en linbukse og en overdel, men ganske mange av kollegene mine snakket om å ha på seg kjole. På fredagskveld prøvde jeg på alle antrekkene jeg kunne tenkt å ha på meg, men du vet når du har den følelsen av at du ikke har noe å ha på deg? Det var det jeg tenkte der og da. Dessuten er jeg premenstruell og nokså oppblåst, så jeg hadde ikke akkurat den beste kroppsdagen da. Så, ja, jeg hastet meg bort til kjøpesenteret på morgenen i går. Skulle først og fremst innom polet, men jeg tok anledningen til å gå innom et par klesbutikker. Jeg kjøpte en linbukse og en overdel i svart. Jeg har allerede linbuksen i beige, så jeg vet jeg liker buksen. Men det er litt vanskelig å tillate meg selv å ha to svarte linbukser, så jeg får se. Tror nok at jeg beholder den. Trodde det skulle bli antrekket mitt, men så fant jeg en kjole i en annen butikk. Mønsteret minner meg litt om en avslappet hawaii-skjorte. Den satt som et skudd i størrelsen jeg prøvde på, men jeg tenkte jeg skulle prøve på en større størrelse for å få litt pusterom. Men da var det opptatt på alle prøverommene, så jeg kjøpte bare kjolen i en størrelse større. Jeg fant også en dressvest på salg, så jeg var veldig fornøyd. Men jeg hadde ingen planer om å shoppe i går. Spesielt såpass nærme lønning, når jeg nesten er blakk. Jeg håpet på en måte på at det var noe av det jeg kjøpte som jeg ikke likte godt nok til å beholde, men jeg syntes alt er veldig fint. Det ble kjole på meg til sommerfesten. Det var veldig hyggelig å henge med kollegene mine, det synes jeg vel stort sett alltid. Det jeg kanskje liker best er at vi som regel starter tidlig og avslutter tidlig. Det ble dansing, konkurranser og fine samtaler. Det ble litt av en blanding av alkohol på festen i går. Det var ikke intensjonelt, men vi hadde like glass alle sammen. Så jeg drakk accidentally drinken til en annen kollega uten å legge merke til det. Det samme skjedde igjen litt senere, men da innså jeg det nokså fort. For den var veldig sterk! Rosèvinen jeg hadde tatt med falt i god smak. Jeg kom aldri til å drikke den opp selv, så jeg bad folk om å prøvesmake den. Ellers vant laget mitt en flaske med sprudlende vin/champagne som selvfølgelig ble åpnet og drukket opp. Omsider stoppet jeg meg alkoholen og gikk over til vann, og det er jeg veldig glad for. Eneste er at jeg etterpå ble med noen av kollegene ut på et nytt utested, hvor jeg essensielt chugget en halvliter med øl. Så ja, jeg føler definitivt på gårsdagen i dag. Men det er ikke så gærent som jeg trodde det skulle bli. Frokost/lunsjen min ble faktisk en salat. Men det føles veldig sunt ut og ikke helt det jeg craver etter en festkveld, så nå skal jeg lage meg en burger til kvelds. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar