tirsdag 11. juni 2024

Ask me to the disco on a Friday night. I can't go, I've got too much to do

Det har vært fint med litt sol igjen, spesielt når det ser ut til at det blir dårlig vær igjennom hele juni. Jeg var ikke noe særlig ute i går, men kanskje jeg setter meg ute for å lese i dag. Det spørs hvor mye det blåser. Det som er greit med dette været, er at jeg ikke gidder å være like mye ute lenger. Og da merker jeg ikke noe særlig til mygg. Hittil har jeg bare blitt bitt av en knott da jeg var på besøk hos Mog og Volla. Jeg lagde hamburgerne i går, men jeg spiste de ikke. Det var allerede laget middag, så da følte jeg at jeg burde spise middagen som ble servert. Så jeg bare tilberedte hamburgerne for å unngå at de skulle bli dårlige. Men det blir i hvert fall lunsj i dag! Ellers har jeg torsk på planen for i morgen. Jeg har nemlig poteter som må spises opp, så her gjør jeg så godt jeg kan for å unngå matsvinn. Jeg måtte riktignok kaste noen reker for et par dager siden. Har også litt kjøttdeig til tacosalaten jeg har spist de siste dagene. Jeg er tom for salat, så da tenkte jeg at jeg skulle resirkulere kjøttdeigen til pizza. Har planer om å lage pizzadeig selv, og ingredienser til det har jeg ikke i hus. Så jeg skal ta meg turen til butikken i morgen for å handle. Det ble treningsøkt med fokus på bein i går, og jeg tillot meg å ta litt ekstra pauser mellom hvert sett. Det føles liksom litt ekstra "daunting" ut å trene styrke etter en pause med det. Så bare den tanken at jeg kan bruke så lang tid som jeg vil på en økt, gjør at jeg plutselig føler meg mye friere. Alt blir lettere liksom. Hjernen er rar på den måten. Jeg ristet i beina, så det var en bra økt. Og jeg er fornøyd med å ha blitt ferdig med den første økten, for da har jeg kommet meg over kneika. I dag skal jeg trene overkroppen og ta meg tiden til litt fokus på kjernemuskulatur. Jeg har turnusfri nemlig, så nå kan jeg liksom bruke tiden min som jeg vil. Vanligvis blir det en økt etter at jeg har kommet hjem fra dagvakt og spist middag. Så må jeg vente litt til maten er fordøyd, og deretter trene, dusje og et kveldsmåltid. Så da er det liksom èn time jeg har å gå på. Jeg våknet klokken halv ti i dag etter å ha sovet i ca. ni timer. Jeg lå på siden, hvilket er veldig ulikt meg. Tenkte jeg kanskje hadde våknet litt også lagt meg på siden i påvente av å føle meg trøtt nok til å legge meg for å sove igjen. Men jeg kan ikke huske å ha vært våken. Jeg er nemlig stort sett en rolig sover som sover på ryggen. Men jeg må si at jeg har hatt ganske mange realistiske drømmer i det siste. Tar meg ofte i å tro at jeg har gjort noe som jeg tydeligvis har drømt om, bare for å innse at det ikke har skjedd i virkeligheten. Nei nå skal jeg sette meg ute og fortsette på Ultra-Processed People av Chris van Tulleken. Det hadde vært fint å bli ferdig med å lese den i dag, men jeg tror kanskje ikke det. Boken er nemlig litt sånn at jeg må stoppe opp og tenke litt innimellom. Skal nok skrive litt mer om den når jeg er ferdig å lese den og får samlet tankene litt. Den går kanskje til utlån til Sugar dersom hun vil lese den på engelsk. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar