lørdag 22. juni 2024

I throw myself from heights that used to scare me. Guess you're surprised I'm the puzzle you can't figure out

Jeg stekte sommerkoteletter i går, noe som var vellykket og velsmakende. Men så genererer steking av koteletter såpass mye oljesplæsh og lukt at jeg ikke akkurat er så fan av å tilberede koteletter til vanlig. I tillegg fant jeg ut at de bøkerøkte kotelettene inneholdt flere e-stoffer, hvilket var skuffende. Jeg synes omtrent alt som er bøkerøkt er veldig godt, men det ser ut til at de fleste av produktene som er det, inneholder masse e-stoffer. Det var nå i hvert fall godt, og samtidig en påminnelse om at jeg skal se på ingredienslisten uavhengig om jeg tror produktet er ultraprosessert eller ei. Uansett tror jeg ikke at jeg noen gang kommer til å ha et kosthold som er helt uten ultraprosessert mat. Det handler vel bare om at jeg vil minimere inntaket. Det er noe skikkelig tilfredsstillende ved å lage mat når jeg har satt av god nok tid til det. Jeg satt og kuttet opp søtpotet og sopp mens jeg så på Becky fra Acre Homestead på Youtube. Begynte såpass tidlig at jeg var ferdig med ingredienspreppen tidlig. Vasket ferdig utstyret og kokeplaten etter jeg var ferdig, før jeg spiste kvelds. Jeg har fortsatt en stor pose med reddik som jeg har lyst til å bruke til sylting. Det var liksom trøsten min for at jeg ikke fant aubergine-- da kjøpte jeg en stor pose med reddik som er langt mer enn jeg får til å spise før det blir dårlig. Siden jeg var vellykket med å sylte rødløk, får jeg prøve meg på reddik også. Nå er planen min å dra på kjøpesenteret. Jeg skal ordne litt greier til niesene mine med tanke på neste helg. Nå ser det ut til at det blir regnvær i stedet, og derfor innevær. Skal nok få de med meg til biblioteket uansett, men det er greit å ha litt utstyr til noen inneaktiviteter. Så det er det jeg skal ordne i dag. Vil også bare titte litt, for jeg har lyst til å kjøpe meg nye tallerkener. Så har jeg veldig lyst til å kjøpe noen små boller til saus og tilbehør. For eksempel hvis du vil servere litt kimchi eller noe syltet til gjester. Vil helst ha i forskjellige design, og helst skulle jeg nok ha funnet noen i små keramikk-butikker i Japan. Kjenner jeg meg selv rett, så kommer jeg sikkert til å begynne å samle på de. Får se om jeg klarer å beherske meg i dag da, tror min praktiske side kommer til å begrense meg selv altså. Det regner såpass at jeg ikke tror jeg gidder å gå til senteret, men at jeg heller tar bussen. Etter jeg har kommet hjem skal jeg lage pizzadeig. Mens den hever skal jeg få tid til en treningsøkt. Det er min siste fridag før arbeidsuken starter. Det er også starten på noen ganske travle uker til jeg tar ferie. Jeg kan se litt frem til uken jeg har bursdag, for da har jeg litt mer fri. Foruten den uken, så blir det mye jobb. Har også innsett at neste uke blir såpass travel at jeg sannsynligvis må redusere på antall treningsøkter. Heldigvis står sengen min klar til å ta meg i mot når det føles ut som om det er litt for mye om dagen. Den fremstår som en oase, og jeg er takknemlig for den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar