søndag 30. juni 2024

You're gonna see it someday, my attention for you. Even if it's not what you need

For en uke det har vært. Happy pride og takk til juni! Det har vel egentlig vært en ganske fin måned, selv om den siste uken har vært såpass travel at jeg fikk en stor stresskvise på haken. Jeg har jobbet hele uken, hatt dobbeltvakt og jobbet overtid generelt. Det er litt kritisk bemanning på jobb for tiden, men det virker ikke som sjefen har innsikt i det til tross for gjentatte beskjeder. Nå har sjefen riktignok ferie, så vi får styre sjappa selv. På torsdag var jeg og den ene kollegaen i sjokk om bemanningen før vi skulle gå av vakt, så vi tok nesten en liten debrief. Heldigvis tok en annen kollega på seg en dobbeltvakt for å sikre at det rett og slett ble forsvarlig bemanning. Siden det ble en del prat, så dro jeg fra jobb senere enn planlagt. Hadde tenkt å dra hjem før jeg dro innom visning, men så innså jeg at det ville bli alt for kort tid for meg å dra hjem og deretter på visning. Samtidig hadde jeg ca. 20 minutter før visningen skulle starte, så jeg tok meg turen til kjøpesenteret i forkant og kikket inne på H&M. Dro med meg litt treningstøy og en kjole inn i prøverommet. Hadde ingen planer om å kjøpe noe, men så satt kjolen så godt på. Jeg har jo kjøpt sykt mange kjoler de siste månedene. Det føles i hvert fall ut som det når jeg vanligvis ikke er vant til å bruke kjoler så ofte. Men denne kjolen fyller et tomrom i garderoben min. Jeg har egentlig hatt få formelle kjoler, for de jeg har hatt tidligere er blitt for små eller utdatert. Så de er donert videre for lenge siden. Men dette er en litt mer formell kjole. Visningen gikk greit. Det er vel den tredje visningen jeg har vært på i min leilighetsjakt, så det er jo veldig lite i forhold til hva andre kanskje har vært på. Leiligheten var litt mer slitt enn jeg hadde sett for meg, men det var akkurat det stedet jeg ønsket og de solforholdene jeg ønsket. Prisen speilet jo at det var slitt, og det var kanskje en fordel for meg, for det var en "rimelig" prisantydning. Heldigvis klarer jeg å se forbi det slitte og se at det er en veldig god planløsning. Så på fredagsmorgen la jeg inn et bud på prisantydning, og jeg fikk leiligheten! Det var på en måte veldig overraskende, men samtidig så hadde jeg litt følelsen av at den ville bli min. Det var rart fordi jeg holdt på med andre ting mens det var budrunde, og jeg hadde bestemt meg for å kun legge inn ett bud. Så da megleren ringte rundt tolv, var jeg egentlig i ferd med å si at det var det eneste budet jeg skulle legge inn. Men så ringte megleren for å gratulere meg. Ting har gått veldig i ett, og har kanskje ikke fått reflektere så mye. Men jeg er veldig glad, samtidig som jeg er nervøs. Det føles veldig spesielt å skulle gå fra å ha masse penger i sparekontoene mine, til å skulle ha lån å forholde meg til. Men heldigvis har jeg gått rundt og tenkt at de pengene som er avsatt til boligsparing, ikke faktisk tilhører meg. Så jeg er vant til å være fornuftig med økonomien. Det jeg er sjeleglad for nå, er at jeg prioriterte å spare litt penger til møblering i år. Det var nemlig litt krise i fjor da jeg begynte å se på bolig -- for da innså jeg alle kostnadene møblering vil bringe med seg. Nå må jeg gjøre litt overflateoppussing også, så det går litt penger til det også. Halvparten av tiden tar jeg det med ro, og tenker at jeg skal ta en dag av gangen. Andre halvparten, har jeg tusen faner oppe i Safari og ser på møbler, maling, rørleggertjenester, o.l. Jeg er heldig i at jeg ikke trenger å stresse med innflytting da! I stedet blir det nok en rolig prosess. Kanskje jeg kan lage en game-plan neste gang jeg har noen fridager i strekk. I går tok jeg med meg niesene til biblioteket, hvilket var en suksess. Eneste som ble litt plagsomt var kanskje myggen, og at det etter hvert ble overskyet. Det ble grillings, og etter hvert lørdagsgodteri og filmkveld. Hadde egentlig tillat de å være våkne lenger enn deres vanlige leggetid, men yngste niesen sovnet på skulderen min rundt kl 18. Altså, jeg satt og duppet av selv, men da innså jeg at jeg måtte begynne med kveldsmat og kveldsrutinene. Natt til lørdag sov jeg kun i 4 timer, så kroppen min var visst allerede fornøyd med seks timer da jeg våknet kl 4.30 i dag/natt. Klarte ikke å sovne igjen, også stod den yngste niesen min opp en time senere. Vi har vært på lekeplassen og baket muffins i dag. Nå har de reist hjemover, og jeg har fått ryddet og støvsugd gjesterommet. Neste på listen er eget soverom. Skal skifte sengetøy og ta meg en dusj. Ellers skal jeg lage kylling som jeg marinerte i går. Det blir nok ikke kveldsmaten min, men heller en meal prep. Men aller først må jeg ordne med noen kontrakt-greier.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar