mandag 1. juli 2024

lights will guide you home and ignite your bones

Jeg har den siste tiden sett veldig mye på Italia-vlogs via Youtube. Tror jeg kanskje kunne ha dratt til Italia årlig uten å bli lei, så det er jo ganske spesielt. Ikke at det blir en prioritet i år. Om jeg hadde visst at det ble leilighet på meg i år, så er det ikke sikkert at jeg faktisk hadde booket utenlandstur. Men da er det kanskje fint at det allerede er gjort. Synes jeg fortjener en tur med avslapping. Trodde neste drømmetur bar mot Japan, men jeg er litt usikker. Har jeg nevnt at desto nærmere jeg nærmer meg tiårsjubileum med tanke på Indochina-reisen, desto mer fristet er jeg til en lignende reise på nytt. Trodde ikke at det noen gang skulle friste igjen, men jeg har så gode minner fra den turen til tross for en veldig roller-coaster tur. Så jeg kunne godt tenkt meg å satse på å dra på en gruppetur igjen. Men bare kortere tur, og kanskje litt bedre standard? Jeg vet ikke helt. Det er bare en tanke som har streifet meg et par ganger nå som det faktisk har gått åtte år siden turen. Var ganske sliten i går, men fikk gjort alt jeg hadde på planen. Jeg ryddet og støvsugde eget soverom etter jeg var ferdig med gjesterommet. Måtte liksom ta en pause etter gjesterommet, og deretter gikk jeg igjennom forbruket for juni før jeg begynte på rydding av eget soverom. Forbruket for juni var helt greit. Jeg brukte ganske mye penger på dagligvarer, hvilket jeg ble overrasket over. Men det gir samtidig mening når jeg tenker over det. Må bare prøve å redusere på forbruket for mat i juli. Det var sykt deilig å legge seg i nytt sengetøy. Jeg var nydusjet og trøtt, så det tok ikke lange tiden før jeg sovnet. Jeg vet alltid at jeg er veldig sliten når jeg er ekstra emosjonell. Jeg satt og så på Coldplay fra Glastonbury-festivalen, og det var nesten så jeg begynte å grine. I natt sov jeg i åtte timer. Det er progresjon fra fire timer, deretter seks timer, og åtte timer i natt. Alle tegnene peker mot at menstruasjonen er på vei, og det gjør meg faktisk ganske glad. For dersom det blir en bra timing, slipper jeg unna med menstruasjon på tur til Spania. Men jeg er også glad fordi forrige menstruasjon (om jeg kan kalle det for menstruasjon) var ganske merkelig. Kjenner jeg er litt småirritert og har litt kortere lunte om dagen. Jeg er blant annet irritert på Cosmica som har endret på formuleringen av lip balmen deres. Den nye føles litt ut som om leppene aldri blir fuktet, det bare legger seg et lag over. Jeg har altså bare èn og en halv igjen av den gamle formuleringen som jeg prøver å nyte så lenge jeg kan. Så leter jeg litt desperat for å se om det finnes flere av den gamle formuleringen som jeg kan kjøpe. Ser ut som om jeg må dra til fysiske apotek litt lengre bort fra meg. Tror det får bli et prosjekt for neste uke når jeg har litt flere fridager. Juli blir en travel måned, men på en måte er jeg litt glad for det. For det kan kanskje bidra til å dempe litt av angsten for boligkjøp og alt som må gjøres. Nå skal jeg begynne å gjøre meg klar for jobb og ny arbeidsuke. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar