onsdag 24. juli 2024

if I don't win, I'm in the bin

Det er ni dager igjen til jeg tar ferie, og kortere tid til overtakelse av leilighet. Kjenner at jeg virkelig trenger ferie snart, fordi det er utrolig slitsomt på jobb for tiden. Driften forventes å gå som normalt, men vi er kanskje 1/3 av kompetansen vi vanligvis har. Så det føles ut som om jeg prøver å dele meg selv i to for å få unnagjort alle arbeidsoppgaver. Det tærer på, i tillegg til at det føles feil ut at vi skal måtte si ifra til ledelse om hva slags kompetanse som trengs på vakt. Det brenner på avdelingen for tiden, og jeg er så glad for at jeg straks skal få ta ferie derifra. Det blir rett over til flytte-stresset. Jeg vet at flytting er en av de mest stressende livsendringene, men jeg har liksom ikke noe deadline på meg. Så det burde ikke være stressende. Men jeg kjenner allerede på decision-fatigue. Samtidig gleder jeg meg veldig til å endelig bare kunne fokusere på leiligheten og bruke tid på å få den til å føles ut som et hjem. Det er vel egentlig bare de offisielle greiene som er litt stressende nå, men jeg vet at ting kommer til å falle på plass. Dessuten så kan jeg helhjertet si at jeg har et fantastisk nettverk som gjerne ønsker å bistå med hjelp. På mandag fikk jeg en melding fra Volla om sengesett i lin som var på salg, og det var ganske komisk fordi det var dagen etter jeg hadde bestilt sengesett i lin fra H&M. Jeg dro på jakt etter sengesettet som var på salg på min lokale butikk. Jeg så allerede at de var tomme for den størrelsen jeg ville ha selv, men de hadde akkurat to sett i størrelsen Volla ville ha. Men så klarte vi ikke å finne sengesettet i butikk, også etter å ha spurt betjeningen. Det var like før vi skulle dra, før jeg fikk øye på settet. Det var veldig flaks! Volla skulle kjøpe for meg siden de har størrelsen min tilgjengelig i området. Så da blir det lin på alle sammen, og jeg får returnere settet jeg bestilte fra H&M. I går gjorde jeg en kondisjonsøkt som var en danseøkt. Det var liksom en litt sånn intens danseøkt via PS fit, og jeg kjenner det ganske godt i knærne i dag. Men det var veldig gøy! Bare litt for high impact for mine gamle knær. I dag tenkte jeg egentlig at jeg skulle gjøre en lower-body treningsøkt, men jeg tror jeg skal la bena få hvile litt. Så det blir vel heller en upper-body økt. Jeg skal også endelig få laget et måltid jeg har ventet på å lage. Heldigvis er mye av matvarene frysevarer. Så det har tålt å la seg vente. Jeg lagde muffins i går, og tror jeg har drømt om å spise noe søtt i natt. Så jeg tipper at menstruasjonen begynner å nærme seg. I natt har jeg sovet i ca. 10 timer, så kroppen har vært ganske utslitt. Jeg hadde lyst til å dra på kjøpesenteret i dag, men jeg er litt usikker på om jeg gidder å gjøre det. Er liksom ikke ting jeg få ordnet der, men heller ting jeg kunne tenkt meg å få handlet. Også lurer jeg på om jeg skal begynne å lese Beach Read av Emily Henry. Jeg har nemlig lånt den fra biblioteket, og innleveringsfristen er i starten av august. Jeg kan liksom ikke helt se for meg at jeg har så mye tid til å lese bok i starten av august. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar