lørdag 20. juli 2024

it's time I take my rose-colored glasses off

Det har vært en ganske travel uke. Det var koselig med besøk, men med mye jobb samtidig, så ble det litt stress. Det har vært veldig lite alenetid! Jeg er glad i tantebarna mine, men det er også veldig deilig når de reiser slik at det blir litt mer ro og fred. Vi har vært på botanisk hage den ene dagen det var finvær mens de var på besøk. Jeg har ikke vært på botanisk hage på mange år. Typ kanskje 2019? Så det var jo en fin tur, spesielt fordi jeg har ganske mange hageentusiaster i familien. Ellers ble det en del inneaktiviteter; vi så på film, perlet, dro på IKEA, hang på en arkade (spillarkade). Det er mulig at jeg ser noen av tantebarna igjen om to uker, for de skulle kanskje stoppe innom igjen. Får i så fall håpe på bedre vær! Det har vært skikkelig travelt på jobb den siste uken, og denne gangen var jeg ikke så heldig med nattevaktene mine. Men jeg kom meg igjennom de, så jeg er glad for det. Jeg skal jobbe ekstra i morgen, så kanskje jeg skulle ha brukt gårsdagen mer produktivt. Men jeg kjente på et sterkt behov for å slappe av. Så jeg ryddet og vasket etter besøket, hvilket var veldig tilfredsstillende. Også hadde jeg en "everything-shower". Fikk endelig ordnet alle neglene mine, hvilket det virkelig var behov for. Jeg barberte leggene mine og smurte kroppen i body butter. Eneste var at det var ganske vanskelig å sovne. Så jeg var våken frem til klokken var to, også glemte jeg å skru på alarm. Men jeg stod opp sytten minutter etter jeg egentlig tenkte jeg skulle våkne. Så det var jammen meg ikke verst. Det har vært utrolig fint vær siden torsdag, og det virker som om det bare varer ut helgen. Jeg blir ofte sånn at jeg føler at jeg må nyte solen når det kommer sånne dager. Men i og med at dette er eneste ordentlige fridagen min denne uken, så måtte jeg bruke den til å være produktiv. Så jeg har vært på kjøpesenteret for å kjøpe en rekke greier jeg har hatt behov for. Jeg har leita etter Bioderma sensibio micellar water på min lokale Normal, men de har visst begynt å ta inn andre versjoner av Bioderma micellar water. Så jeg tenkte jeg skulle dra på et annet kjøpesenter for å finne den. Men de hadde også bare en annen versjon. I og med at jeg er helt tom for sminkefjerner, så endte jeg opp med å kjøpe den. Den er på en måte perfekt for hudtypen min, men jeg kjenner at den ikke treffer behovet mitt. Så jeg har endt opp med å bestille sminkefjerneren min. Annet enn ting jeg trengte å stock up on, gikk jeg innom H&M for å se etter nye basics. Jeg har liksom en uniform, og den uniformen er avhengig av basic tank-tops, t-skjorter, o.l. Til tross for at jeg eier mye som er beige, har jeg egentlig lite beige basics, så det var det jeg skulle ordne i dag. Og jeg var skikkelig suksessfull! Jeg fant også et par salgsvarer som jeg faktisk hadde lyst på, og jeg fikk avslag på alt annet også. Så jeg er dritfornøyd. Nå oppdaget jeg også at jeg faktisk har 25% avslag på en vare i appen pga bursdagen min. Så jeg tror jeg skal bestille meg sengesett i lin. Etter jeg kom hjem fra shopping, har jeg lagd søtpotetmos og syltet rødløk. Det er lite fristende med matlaging på så varme dager som disse, så jeg er ikke ferdig med matlagingen. Skal også steke litt bacon, koke aspargesbønner og torsk. Men det er så varmt å koke ting. Så kanskje jeg skal gjøre det i morgen tidlig? Får se hva jeg gidder. Nå skal jeg få i meg litt kvelds og gjøre en treningsøkt. Kanskje blir jeg sliten nok til å sovne tidligere i dag. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar