onsdag 10. juli 2024

I don't wanna call it off, but you don't wanna call it love. You only wanna be the one that I call "baby"

For en stund siden kom jeg over denne pin'en på TGR. Jeg har en kollega som elsker bursdagen sin. Hen dedikerer helt seriøst en hel uke til bursdagsshenanigans. Det er ganske ulikt meg, men jeg lot meg inspirere da jeg gikk forbi pin'en på TGR og den ble med meg til kassen. I går fylte jeg trettièn, og som ved tidligere år, så prøvde jeg å kjenne etter om jeg følte meg noe annerledes. Konklusjonen var at jeg ikke gjorde det. Eneste jeg kjente på at jeg føler meg veldig takknemlig. Med all uro og krig i verden, så klarer jeg ikke å ta det for gitt å bli eldre. Det føles litt ut som om jeg er i et dystopi når jeg ser på nyheter, og alt føles så urettferdig ut. Så ja, jeg er takknemlig for livet. Jeg var litt usikker på hva jeg ville gjøre i går, men fokuset ble faktisk å gjøre akkurat det jeg ville der og da. Jeg lå i sengen lenge, fordi jeg først våknet rundt fire uten at jeg klarte å sovne igjen. Sovnet først igjen klokken syv, og ble sovende til klokken ni. Sånn er det når man skal komme tilbake til vanlig døgnrytme igjen etter å ha tvunget kroppen til å være våken på natten i tre døgn. Jeg hadde planer om å dra til et spesifikt kjøpesenter for å kjøpe linbuksen som jeg har lyst til å erstatte. Så tenkte jeg egentlig at jeg kanskje skulle skippe IKEA, for jeg hadde vel egentlig ikke noen ordentlige planer om å kjøpe noe der uansett. Men da jeg gikk for å ta bussen, ombestemte jeg meg. Dro til IKEA og ble der i to timer. Så på stoffprøver til sofa, og sengerammen jeg i utgangspunktet har lyst på, ser ut som om den er gigantisk. Det er ganske irriterende at IKEA har 10% på omtrent alt til hjemmet til dagen før jeg tar over leilighet. Det har vært fristende å bare kjøpe det jeg har på ønskelisten, men jeg orker ikke tanken på å kjøpe store møbler for å innse at de ikke passer i leiligheten. Jeg har bestemt meg for å være veldig intensjonell med møblering og ta mål før jeg kjøper noe. Jeg forelsket meg litt i en annen sofa, for jeg har jo hatt Söderhamn på ønskelisten i mange år. Men igjen, jeg må rett og slett måle litt i leiligheten før jeg tar noen avgjørelser. Jeg er innmari glad for at jeg i tillegg til egenkapital, har spart opp penger til møblering. Jeg kjøpte et par småting som jeg vet jeg skal bruke, men annet enn det, forlot jeg IKEA med flere spørsmål og inspirasjon i hodet. Omsider dro jeg for å kjøpe buksen, men som jeg i etterkant ser faktisk er i en lysere beige enn min gamle. Jeg dro også for å se på flere malingsprøver, og jeg tror jeg faktisk har bestemt meg for grønnfarge for soverommet. Beigefargen, derimot, føles umulig ut. Alle lyse beigefarger ser liksom plutselig bare grå ut. Så nå har jeg sett på en farge som kanskje lener mer mot brun, men jeg får se. Jeg er fornøyd med at jeg essensielt har bestemt meg for hvit- og grønnfargen. Det ble muffins på meg, og en artig treningsøkt med dansing. Koordinasjon og dans er alltid utfordrende, så jeg føler meg alltid ut som en tosk. Men akkurat dèt er veldig morsomt. Jeg er glad for at jeg ikke kunne se meg selv. I dag skal jeg bruke dagen på decluttering og matlaging. Jeg har allerede gått igjennom garderoben, og det er et par greier fra høst/vinter-garderoben jeg tror jeg kan bli kvitt. Men jeg prøver å unngå å gjøre en declutter av klær som ikke er i sesong. Nå skal jeg gå igjennom fotoalbumene mine, og deretter skal jeg gå igjennom interiøret jeg har samlet opp de siste årene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar