tirsdag 18. juni 2024

you're good at the giving too much, then getting scared

Det ble en fin arbeidshelg alt i alt, selv om det var veldig opp og ned. Men jeg ble ganske kokt i hodet på slutten av vakta i går. Da var det fint å gå hjem fra jobb, for da får jeg tenkt litt igjennom dagen og legge det fra meg mens jeg går hjem. Jeg var litt usikker på hva jeg skulle gjøre med ettermiddagen, for jeg hadde jo ikke gått innom butikken. Vanligvis ville jeg ha gjort dèt etter en dagvakt i starten av uka. Så vurderte jeg en treningsøkt, men jeg kjente rett og slett at jeg bare ble litt for sliten. I stedet falt jeg nedi ett Reddit-hull i timevis. Om du spør meg om hva jeg har sett på, så tror jeg ikke at jeg kan svare på det heller. Jeg vil jo si at det rett og slett var å kaste bort mange timer, men kanskje var det akkurat det jeg hadde behov for i går? Fikk i hvert fall hjulpet min mor med noen bank-greier, så det var jo fint å få gjort noe produktivt. Nå har det gått over to uker siden jeg trodde jeg skulle få menstruasjonen min. Hadde plutselig veldig regelmessig menstruasjon i tre sykluser, og det er helt sykt hvor fort jeg bare tilpasser meg slike endringer. For nå ble jeg helt forvirra og litt bekymret når den plutselig er bestemt seg for å være uregelmessig igjen. Men de premenstruelle symptomene stoppet liksom opp, så det virker mer som om kroppen bare har hoppet over en menstruasjon? Det har skjedd meg før, så det er vel bare derfor jeg er litt bekymret. Jeg er vel mest skuffet over at jeg lot meg lure av at kroppen tilsynelatende hadde gått over til en regelmessig menstruasjon, og at jeg kunne ha ett litt mer forutsigbart liv med tanke på menstruasjon. Ellers kan jeg melde at samme dag jeg skrev at jeg ikke hadde fått noen myggestikk ennå, fikk jeg syv myggestikk av samme mygg. Fire av de var på rumpa. Så jeg måtte jo dra for å kjøpe meg ny Eurax. Det var liksom bare å gå rett frem til første display på apoteket, hvor de hadde alt av myggmelk, myggspray, eurax, etc. Nå har det heldigvis gått nok dager til at de ikke klør særlig lenger. I dag stod jeg opp etter at jeg hørte regnet banke mot vinduene. Spratt opp av sengen fordi jeg visste at paps sannsynligvis hadde hengt opp klær til tørk ute. Så jeg gikk for å se ut av vinduet for å dobbeltsjekke. Han hadde hengt opp tøy, så da dro jeg på meg joggebuksa og morgenkåpen for å løpe ut i regnet. Jeg skal trene i dag, men jeg lurer også på om jeg skal dra innom matbutikken for å handle. Nå har jeg ingredienser til å lage ny pizza, men jeg drømmer litt om aubergine, søtpoteter og diverse salater. Men jeg får rett og slett se hva jeg har overskudd til. Tror det heller mer mot å lage pizza, og denne gangen med mindre soggy toppings. Men aller først skal jeg brette og rydde bort klær. Må også skifte sengetøy som jeg egentlig skulle ha gjort på søndag. Må også skrive mål for uka.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar