fredag 21. juni 2024

we'll stay forever if we don't go, but maybe we're home

Jeg lagde ikke pizza på tirsdag. Det får heller bli noe jeg gjør i morgen. I går hadde jeg laget tentative planer om å dra innom Mars for å møte Oyster og kid'en, men det var en sånn "jeg kommer innom neste uke" avtale. Det lot seg dessverre ikke gjøre i går, men det tror jeg uansett var greit. Det ble uansett et litt hektisk program for meg i går. Jeg hadde på vekkerklokken til halv ni. Spiste frokost, trente og dro på matbutikken for å handle. Ser ikke ut til at aubergine er i sesong for tiden, for jeg kunne ikke finne noe aubergine i de tre matbutikkene jeg var innom. Det var litt trist, men resten av handlelisten min fikk jeg kjøpt! Tiden jeg egentlig hadde tenkt til å bruke på besøk, brukte jeg heller på å legge meg litt i sola. Det blåste veldig, så det var ikke like deilig som jeg hadde sett for meg. Omsider gikk jeg inn for å ta meg en dusj før jeg reiste innover mot byen. Jeg var førstemann på plass på restauranten jeg skulle møte Sugar og Marble. Det ble indisk, og det var kanskje ikke den beste indiske maten vi har spist. Men jeg lurer også på om det kanskje var at jeg ikke var kjempesulten? Vet ikke. Tok meg en sommerdrink, som er årets første cocktail på restaurant. Glemmer litt bort at det faktisk er sommer nå, og jeg tror ikke det kommer til å være en tanke før vi beveger oss inn i juli. Sugar hadde spurt oss om vi ville være med på Smykbar. Jeg pleier å kalle Sugar trendy fordi hun alltids vet om nye steder å spise og nye aktiviteter. Hun følger liksom mer med. Hun benekter det, men om jeg trenger en restaurantanbefaling, så kan jeg alltids spørre Sugar. Det var et veldig godt konsept på Smykbar, og det var en veldig behagelig atmosfære. Det var også gledelig å se at de tilsynelatende gjorde det såpass bra, for det var ganske mange kunder på tidspunktet vi var der. Alle gikk inn i konsentrasjonsmodus og lagde smykke på tiden vi hadde booket. Transporten hjemover klaffet akkurat, slik at det tok meg tjue minutter fra jeg steg på toget til jeg var hjemme. Jeg har langhelg nå, men har tatt på meg en ekstravakt på søndag. Det kommer jeg nok til å angre på, fordi det betyr at jeg skal jobbe seks vakter i strekk. Det blir også en ganske stressende uke neste uke. Volla, Mog og de yngste niesene kommer til neste helg. Vi blir overnattingsbarnevakter i huset til helgen. Heldigvis ser det foreløpig ut til at det blir fint vær, så da får vi kanskje badet litt. Jeg har også funnet ut at en leilighet i komplekset jeg drømmer om er lagt ut for salg, og visningen er i slutten av neste uke. Det var nesten litt komisk, fordi jeg snakket om boligjakten med Marble og Sugar i går. Sa at det sannsynligvis ikke kom til å komme ut en leilighet i komplekset, men da jeg kom hjem så jeg annonsen. Så da søkte jeg på finansieringsbevis ved midnatt. Jeg tviler på at det vil gå min vei, men jeg skal absolutt prøve! Det blir spennende. I dag har jeg ligget ute i sola. Det skal jo være veldig fint vær neste uke, men jeg jobber hele uka. Så jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å være så mye ute i sola da. Så da gjelder det liksom å nyte sol mens jeg har muligheten. Det var ganske sterk sol i dag, men jeg merket ikke noe særlig til det før jeg nesten snublet inn og måtte hive i meg masse vann. Nå skal jeg gå og preppe maten som jeg kjøpte inn i går, og deretter ta meg en etterlengtet dusj.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar