fredag 24. mai 2024

When did it end? All the enjoyment. I'm sad again, don't tell my boyfriend

Bleiekaken og resten av gavene ble overlevert til Sugar i går. Vi møttes på kafe og jeg spiste faktisk pannekaker. Jeg velger sjeldent søte ting hvis det ikke er snakk om dessert. Men jeg har lenge hatt lyst på amerikanske pannekaker, og de smakte nesten litt som sveler/lapper. Og det er så godt! Jeg klarte ikke å fullføre helt, for det var egentlig ikke så lenge siden jeg hadde spist frokost. Jeg hadde på vekkerklokken til halv ni i går. Så tillot jeg meg selv å bli liggende i senga i litt over en halvtime før jeg måtte stå opp. Så gjorde jeg mine morgen-ablutions som vanlig. Dro hjemmefra rundt klokken elleve og møtte Sugar klokken tolv. Selv om det var meldt overskyet vær i går, så var det nokså mye sol der vi satt. Den ene skulderen min fikk kjenne på solsteken en stund, men det ser ikke ut til at jeg ble brent. Hadde nemlig ikke smurt kroppen med solkrem, kun ansikt og hals. Det var veldig fint i byen for det føles jo absolutt ut som sommer, og det var mange som var ute og badet på sjøen. Jeg fikk kjenne på magen til Sugar, og det er liksom så absurd å kjenne liv i magen til noen. Men samtidig føles det så magisk ut. Kjente jeg ble litt emosjonell rett og slett. Det ble en liten shoppingrunde etter lunsj/brunch. Det var ikke så mange butikker vi var innom, men jeg tror kanskje det var såpass mange folk og at vi hadde sittet i solen som medførte at jeg ble skikkelig sliten. Så var det stappfulle tog på vei hjem. Det var riktignok rushtid, men da jeg gikk ned til perrongen ble jeg nesten litt satt ut. Det var stappfullt, og alle stappet seg inn på toget som allerede var fullt. Konduktøren måtte be folk om å gå av for at dørene skulle klare å lokke seg. Jeg hadde tid til å vente på neste tog, så jeg gjorde det. Men det ble jo også fullt, bare ikke like stappet som forrige tog. Hadde egentlig lyst til å gå innom Zara før jeg reiste hjem, men jeg orket ikke tanken. Hadde også lyst til å dra innom mitt lokale kjøpesenter, men det orket jeg heller ikke. Det jeg orket var å dra innom posten for å hente en pakke før jeg vendte hjemover. Spiste middag, også åpnet jeg pakken senere. Den inneholdt ganske mange plagg som jeg har kunnet tenkt meg å prøve på, men som ikke har vært tilgjengelig i butikk. Og jeg trodde det var mye jeg skulle elske, men av 7 plagg, skal 5 av de returneres. Det blir nok lommeboka glad for, og det er kanskje greit siden jeg nå plutselig skal bestille meg flybilletter for å besøke Volla og co. Volla er på et kort besøk akkurat nå. Hun nevnte at mellomste niesen syntes det var litt urettferdig at ingen skulle komme på besøk til hennes bursdag, da Monchita var på besøk da den yngste niesen hadde bursdag. Så det avgjør vel at jeg reiser ditover neste uke. Volla har heldigvis mange planer denne helgen, så det er ikke mange timer hun faktisk skal tilbringe her. Det er fint for samvittigheten når jeg skal jobbe nattevaktshelg. Det er liksom ikke så mye jeg orker å gjøre da. Jeg har sovet så lenge jeg har klart i dag, og det ble ca. 9 timer. Det ble litt avbrutt søvn her og der, men jeg tenker jeg er fornøyd uansett. Så får jeg bare håpe på fine vakter. Volla er en tur i byen nå, så jeg skal legge meg tilbake i sengen og hvile bena. De er litt slitne etter i går.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar