søndag 8. november 2020

I want this to pass, and I hope this won't last. Last too long

Helgen ble ikke helt som planlagt, for jeg endte opp med å dra på jobb i går. Bakingen har jeg utsatt til neste uke. Sa egentlig ja til å jobbe før jeg fikk tenkt meg ordentlig om. "Du har ikke noen planer i dag?" "Neida, skulle bare bake". Et par minutter etter samtalen kom jeg på Niall Horan konserten. Jeg visste jeg kom til å glemme den siden det var en virtuell konsert. Hadde jo satt alarm for meg selv, men det hjalp ikke når jeg fikk telefon på morgenen og hadde satt alarmen klokken åtte på kvelden. Ringte tilbake til kollegaen min, og det endte opp med at nattevakten kom tidligere for at jeg kunne løpe hjem for å rekke konserten. Takknemlig for det! Jeg var som sagt ikke så særlig stor fan av det nyeste albumen til Niall, så jeg har ikke hørt så mye på det. Men han sang ganske mange sanger fra det gamle albumet, så det var liksom greit likevel. Skulle dog ønsket at han aldri hadde fjernet On My Own fra setlisten. Den er så innmari artig. Samtidig så syntes jeg at de hadde laget en ganske bra setlist for formålet. Jeg hadde et lite danseparty for meg selv på soverommet. Har ikke akkurat klart å endre på døgnrytmen min helt etter netter, og leggetiden min er rundt halv to på natten. Så jeg forlot sengen ganske sent i dag. Men jeg har likevel hatt en veldig fin dag i dag. Jeg startet med egg og røkt laks på knekkebrød, samt grønn te. Det var veldig godt! Etter det har jeg ryddet og vasket. Det er nytt sengesett på sengen, og jeg var faktisk glad for å rengjøre. Og det er en stund siden jeg har kjent på den gleden. Household chores er jo typen invisible work, hvor du konstant går i en sirkel med å rydde, rote, rydde, rote, etc. Fikk også vasket sengetøy og håndklær. Og jeg er så glad i Klar og deres produkter-- det lukter så innmari godt! Anyway, nå har jeg ordnet i en av eskene som lever under sengen min. Det hender at jeg bare slenger diverse papirer der uten å sortere. Så det er blitt gjort nå. Og da fant jeg såklart en sånn liten guide for datasamling i sykepleie. Det inspirerte meg til å skrive ned notater til notatblokken som jeg alltid har med meg på jobb. Jeg lærer jo alltid noe nytt, så notatblokken må stadig oppdateres. Ville ikke trodd jeg skulle holdt på med dette på en søndag, men det er visst det jeg har mest lyst til nå. Så alt i alt har jeg hatt en veldig produktiv dag. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar