mandag 16. november 2020

Like a river I flow to the ocean I know. You pull me close, guiding me home

Må si det at jeg har hatt en utrolig fin helg. Vært både produktiv, men samtidig gitt meg nok tid til å kun slappe av. Mens jeg ryddet i går gikk jeg faktisk igjennom boksamlingen min (fiksjon). Det gjemmer seg nemlig en boks under sengen med boksamlingen min. Synes ikke nødvendigvis at den er veldig stor, men jeg er absolutt veldig glad i samlingen. Men jeg innså at jeg har mange bøker som jeg ikke elsker. Jeg er den typen person som kan lese bøker om igjen flere ganger. Så jeg endte faktisk opp med å kvitte meg med tolv bøker. Noen av de bøkene skal erstattes, for jeg er faktisk sånn at jeg ikke liker et format som er større enn 13x20. Hadde flere bøker som hadde en størrelse lik som et halvt A4 ark, eller kanskje litt større enn det igjen. Jeg skal også erstatte noen som er blitt oversatt, da jeg har stor tro på at originalspråk er best (så lenge man klarer å lese det). Ulike språk har ulike uttrykk og ord som ikke alltid kan oversettes på en god måte. Ellers var det mange bøker som jeg syntes var helt ok, som ble en del av de tolv bøkene jeg ville kvitte meg med. Jobb i dag var ganske slitsomt, men slik er det ofte på mandager. Håper at morgendagen er bedre, men vi får se. Jeg har seks vakter denne uken, men fri på torsdag. Så jeg prøver å tenke at jeg har tre vakter hver arbeidsuke, og at fridagen min er en slags helg. Jeg og kollegaen min endte opp med å gå overtid, også dro jeg på kjøpesenteret etterpå. Det var alltid planen, for jeg måtte kjøpe ferdig et par julegaver. Kjøpte også silkepapir med pepperkaker som motiv, samt. klistermerker. Jeg har genuint hatt lyst på klistermerker i flere uker nå. Det var heldigvis ikke så mange på kjøpesenteret, 95% brukte masker, og de fleste var veldig flinke til å holde avstand. Så jeg ble ganske imponert, jeg som har mislikt tanken på å gjøre noe juleshopping fysisk. Samtidig blir jeg absolutt bekymret for alle disse butikkene som skal prøve å overleve under denne pandemien. Anyway, nå mangler jeg faktisk bare gaver til pappa, broderen og Monchita-- om jeg ikke tar feil. Så jeg er utrolig fornøyd med det. Begynte sånn halvveis å pakke gavene, men så har jeg utsatt det til neste uke. Forhåpentligvis kommer de gavene jeg har bestilt på nettet innen da. I stedet for å bruke all tiden min på å pakke gaver, har jeg valgt å blogge i stedet. Og mens jeg har gjort det, har jeg hatt føttene i et fotbad, for de fortjente litt ekstra kjærlighet i dag. Kjenner at de verker! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar