fredag 13. november 2020

Used to sing me sweet melodies. He played me, made me believe it was real love

Jeg har gledet meg til helg. Var innmari sliten i går med kun fire timer søvn, og da jeg endelig skulle sette meg ned til pause på jobb, kom en viktig telefonsamtale. Heldigvis har jeg dyktige kolleger, som bidro til at jeg omsider fikk tatt full pause. Dro for å handle etter jobb, i likhet med alle andre tydeligvis. Er ikke bare jeg som har glede av trippeltrumf, nei. Det føles litt merkelig ut å gå med munnbind utenfor jobb og på bussen, så jeg kjenner at det fortsatt er en tilvenningsgreie. Kom meg hjem tilslutt, spiste middag og begynte å lage oreokake. Visste at hvis jeg ikke gjorde det da, så var det lite sannsynlig at jeg ville gjøre det i løpet av de neste dagene. Og det var en kjip tanke i hensyn til ingrediensene som begynte å gå ut på dato. Det er en tidskrevende kake fordi det er flere lag som krever tid i kjøleskapet før neste lag. Men jeg var utrolig fornøyd med å bli ferdig med den. Har riktignok ikke smakt på den ennå. Jeg ser for meg at den er så utrolig mektig at jeg ikke klarer å spise et helt stykke. Men i morgen er det lørdag og dagen jeg har satt av til å kun slappe av. Så da blir det definitivt kake på meg! I dag hadde jeg egentlig planer om å dra på kjøpesenteret for å handle et par gaver, men det har ikke blitt noe av. I stedet har jeg faktisk bestilt gaver online. Har også planlagt andre julegaver, så jeg begynner egentlig å komme i mål med det meste. Men noe må jeg faktisk kjøpe i fysisk butikk. Neste uke er nesten helt fylt opp med jobb, og med det jeg liker minst; nattevaktshelg. Heldigvis er dette de siste nettene jeg har på seks uker tror jeg. Så jeg får faktisk pause! Men den travle uken neste uke er en av grunnene til at jeg ville prøve å bli ferdig med så mange gaver som mulig denne helgen. Om to uker kommer Volla og Monchita etter planen, men med all denne smitteopphopingen, så kan det hende det blir noen endringer i planene. Får se hva det blir til. Jeg var tydeligvis ikke ferdig med å stå på kjøkkenet, for i stad bestemte jeg meg for å lage sykt mye pastasalat. Mengden var ikke akkurat planlagt, men jeg bruker aldri et eksakt mål. Men hallo, creme fraiche har entered my life i forbindelse med en pølsegryte, og nå har jeg det i alt inkludert pastasalaten min. Oh well. Nå skal jeg strikke og forhåpentligvis begynne å bli ferdig med disse dukketeppene til eldste niesene. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar