tirsdag 24. november 2020

One day I'll be back, don't hold your breath. Just know I hold a place for you always

Slaget er tapt, en tredelt turnus betyr at jeg må kjøpe meg lystette gardiner. Jeg har dessverre ikke et sånt fantastisk sovehjerte, og er avhengig av at det er mørkt på rommet for å sovne. Det er jo ikke et problem på denne årstiden. Men det blir et problem når du skal legge deg klokken 9-10 etter en nattevakt og solen er på vei til å stå opp. I helgen har jeg dekket gardinene mine med tepper og diverse for å holde det mørkt, og det har visst fungert-- jeg sov jo faktisk i mer enn fire timer etter den andre nattevakten min. Og natt til i dag sov jeg til tolv. Jeg la meg riktignok klokken to da. Men det tar meg vanligvis en stund å snu døgnet tilbake etter netter. Nesten en uke, faktisk. Heldigvis har jeg fri fra netter til slutten av desember. Så det blir deilig. I går dro jeg på senteret etter jeg hadde sovet. Måtte hente to pakker, også kjøpte jeg en del av gaven til Monchita. Måtte også handle, så jeg er veldig fornøyd med at jeg klarte å motivere meg til å dra på senteret i går. Visste liksom at jeg sannsynligvis ikke ville orke det i dag. Brukte tid på å pakke inn gavene jeg hadde kjøpt/hentet og de som lå i skapet og ventet på å bli pakket inn. Nå mangler jeg faktisk bare en og 1/2 gave, og det er ikke engang desember. Jeg er veldig fornøyd med meg selv! Ble sittende med pakkene til halv tolv faktisk. I dag har jeg ryddet og vasket. Måtte ordne rommet til Volla og kidsa, for de kommer på torsdag. Og det er no way at jeg gjør det i morgen før kveldsvakt. Så da ble det gjort på fridagen min. Nå tror jeg at jeg skal ta meg et fotbad og ordne neglene mine. Kanskje jeg skal strikke litt også-- men det er så slitsomt å strikke et større teppe med bomullsgarn. Skal aldri gjøre det igjen når jeg omsider blir ferdig.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar