søndag 25. juli 2021

I’ll have to teach you how to hold me. So go on, hold me

Det har blitt dårlig med blogging denne måneden. Har hatt det som et personlig mål å bli litt flinkere til å blogge i år, og jeg synes jeg har gjort det ganske bra inntil denne måneden. Det er uansett bedre enn fjoråret. Denne bloggen er jo på en måte en slags digital tidskapsel for meg selv. Jeg har ikke den beste hukommelsen fra før av, men jeg tror ikke det er mange som klarer å huske detaljer fra ulike dager i året eller årene før. Derfor er det utrolig gøy for min del å kunne bla tilbake ett år, tre år, ti år, etc. Håper at bloggen fortsatt kan eksistere når jeg blir femti, sytti, osv. Det blir vel kanskje mitt prosjekt for livet. Det er søndag og dagen startet egentlig med at jeg ble ringt fra jobb. Så det blir en ekstravakt i morgen, hvilket betyr at jeg kun har en fridag neste uke. Heldigvis er det siste uke før ferie, så om det blir tøft har jeg i hvert fall flere uker å hvile meg på. Jeg har virkelig utnyttet disse soldagene vi har hatt. Sittet ute i solen og lest bøker etter bøker. Wedding Season av Katie Fforde er en bok jeg leser om igjen og om igjen. Og det vises på boken, for den har faktisk falt fra hverandre. Limet fungerer vel ikke lenger, så jeg har faktisk bestilt en ny kopi av boken for å erstatte den. Forsiden av kroppen er en helt annen farge enn baksiden, for som vanlig er jeg elendig til å sole ryggen. Jeg har vasket og ryddet og det er nytt sengesett på sengen. Det er mitt hvite sengesett, så det er nesten bare å stålsette seg for at menstruasjonen straks dukker opp. Jeg har i hvert fall kjent på premenstruelle symptomer som sinne og økt matlyst. Det er så åpenbart at jeg er premenstruell når jeg blir sint for de merkeligste tingene. Det ser ut som om det blir kjøligere dager og masse regn neste uke. Jeg er på en måte takknemlig for det for naturen trenger det virkelig. Men jeg er jo også redd for at det er slik hele ferien min blir, for da er det utrolig fristende å bare bestille seg en tur utenlands. Tviler på at jeg gjør akkurat det, men det er fult mulig å drømme seg bort. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar