mandag 4. juli 2022

all the things that I’ve done for you not to notice

Jeg har vært såpass stresset at det kjentes ut som om min periorale dermatitt var på vei til å gjøre en framtreden igjen. Smurte et tykkere lag med Avene Cicalfate kremen min på haken, og det har heldigvis gått greit. Det har ikke vært forferdelige netter, men det har egentlig vært travelt hver natt. Forrige nattevakt endte opp med en situasjon hvor jeg følte at jeg stod og så på at en svev mellom liv og død. Og det stemmer nok at det var akkurat det som foregikk. Ja, det minner meg på at jeg må legge inn overtid. Jeg hadde gruet meg mest til denne siste natten fordi det alltid er mer arbeid natt til mandag. Heldigvis var alle nokså stabile, og det var ganske mange som var våkne tidlig, hvilket gjorde at jeg kunne starte tidligere. Trengte virkelig det, fordi det kom bare flere arbeidsoppgaver etter hvert. Men jeg gikk fra jobb med en god følelse i dag, og det føles veldig bra ut! Jeg tok meg en dusj etter jeg kom hjem, også sov jeg i fem og en halv time. Følte meg veldig bra, lagde handleliste og tenkte at jeg skulle dra for å handle etter å ha spist middag fordi jeg hadde såpass mye energi. Men så spiste jeg middag, og jeg tror all energien har blitt brukt til å fordøye maten for etter middag ble jeg helt paff. Så det ble ikke noe handel på meg. Kanskje jeg får gjøre det i morgen. Får se hva jeg orker. Jeg skal jobbe på onsdag og torsdag, og etter det har jeg langhelg. Om en uke er det nattevakter som venter på meg igjen. Men denne langhelgen er faktisk det lengste jeg har fri sammenhengende hele denne sommerturnusen, så jeg skal prøve å utnytte det. Dessuten er det bursdagshelgen min. Jeg har jo for lenge siden gått bort ifra å feire bursdag egentlig, men jeg prøver alltid å gjøre noe jeg har lyst til å gjøre på bursdagen min. Så jeg har prøvd å tenke hardt på hva jeg har lyst til å gjøre i år, og det blir nok å spise god mat, dra på Munch-museet og ta meg en massasje. Jeg har også lyst til å lage mini pavlova-kaker, så det gleder jeg meg veldig til! Over til et litt mindre positivt tema: linbuksene jeg nylig kjøpte har jeg klart å krympe i vask. Det som tidligere var akkurat passelige bukser har blitt til tettsittende capribukser. Jeg ble både irritert og lei meg da jeg prøvde de på etter vask, men heldigvis har jeg ikke hatt buksene så lenge at jeg har dannet en tilknytning til de. Jeg er over det, tror jeg. Bestilte i hvert fall hjem et nytt par i går, så forhåpentligvis passer de. Skal prøve mitt beste på å unngå å vaske de. Prøvde å unngå å vaske de andre buksene så langt det lot seg gjøre, men de hadde blitt tilsølt av mye grus etter å ha trasket ute i regnværet. Sånn er det. Ellers har jeg faktisk blitt veldig usikker på om jeg faktisk skal ty til voksing før jeg drar til Italia. Det var vel egentlig planen, men da håpet jeg på at voksing varte lenge. Det varer lenger enn barbering, men i gjengjeld vokser håret ut på en annen måte. Ligger liksom under huden før de vokser seg ut, og man må liksom la det vokse ut ordentlig før man kan dra å vokse seg igjen. Så ja, jeg har kanskje fått bekreftet for meg selv at voksing ikke nødvendigvis er noe for meg. Men i gjengjeld må jeg si at siden man på en måte tvinges til å vente til at håret vokser ut igjen, vil jeg si at voksing gjorde at jeg ble veldig komfortabel og blasè når det gjelder kroppshår. Det er egentlig litt komisk fordi jeg ønsker jo å gå med shorts på sommeren, men samtidig gjør jeg nesten aldri det fordi mesteparten av tiden er jeg på jobb. Og på jobb er det så sykt mye mygg hver sommer, så jeg går alltid med bukse for å minimere risiko for myggestikk. Nå skal det sies at hittil har jeg ikke observert så mye mygg. Jeg har sett to mygg på soverommet, men tror det var hanner fremfor hunner. Samme skjedde på t-banen, også så jeg merkelig nok en mygg på et pasientrom i natt. Tror alle har vært hanner, og derfor ikke bitende. Jeg håper på at det ikke blir særlig med mygg i år, for det hadde vært fantastisk. Nå skal jeg ta meg litt å spise, nyte styrtregnet og legge meg tidlig. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar