mandag 18. juli 2022

I know that you're scared because I'm so open

Jeg har offisielt fylt tjueni. Nå skal det sies at det er over en uke siden allerede. Jeg fikk beholde to fridager, og på selveste bursdagen min serverte jeg mini-pavlova. Jeg så på Forrest Gump som nesten er like gammel som meg, også lagde jeg couscous-salat. Ikke akkurat så veldig spennende, men det var det jeg hadde lyst til å gjøre. Uken som har vært har vært utrolig travel. Både på grunn av jobb og fordi jeg har hatt besøk hele uken. Alle tantebarna har vært samlet, og det er veldig koselig. De har så stor glede av hverandre! Men jeg kan ikke legge skjul på at det er slitsomt å plutselig bo i et hus som er invadert av kids. Jeg startet forrige uke med nattevakter, så jeg sov aldri lenger enn fem timer hver natt. Tror gjennomsnittet var 4 og en halv time hver natt. På min ene fridag var jeg med Lynx og co til campingplassen og overnattet. Jeg hadde glemt hvor mye lyder yngste nevøen lager når han sover. Jeg har blitt så var for lyder det siste året, så med andre ord sov jeg svært lite den natten. Den siste dagen jeg egentlig fikk tilbringe med besøket var på fredag. Alle bestilte take-away fra forskjellige steder, også spiste vi ute i hagen. Det var veldig koselig! Jeg har fått bursdagssang og kake, og alle kidsa hadde på seg partyhatter. Jeg føler meg veldig rik når jeg tenker på familien min, og det er en påminnelse om hvor heldig jeg er. På lørdag måtte jeg jobbe dobbelt, og selv om jeg kom meg igjennom vakten ganske greit mentalt og fysisk, så var det en veldig krevende vakt. Altså, hadde jeg vært nyutdannet hadde det antakeligvis vært en sånn vakt jeg ville ha kalt helvetesvakt. Men for min del gikk det greit. Det skal sies at jeg synes det har vært i overkant dårlige pasienter den siste tiden. Føles ut som om jeg har vitne til overraskende mange som bokstavelig talt har svevd mellom liv og død. Det har vært mye mer action, og nå håper jeg på at det roer seg litt. Jeg trodde jeg fortsatt hadde mye energi etter jobb i går, men da jeg kom hjem satt jeg og duppet av mens jeg spiste middag. Jeg måtte tilslutt ta meg en "nap" kl 18. Den skulle vare i en halvtime, men så slumret jeg litt og det gikk en time før jeg stod opp. Jeg har sovet i ni timer i natt, men jeg føler meg fortsatt gnaske sliten. Jeg har dessverre bare fri i dag, for det er tilbake på jobb i morgen. Men jeg har prøvd å utnytte dagen. Jeg dro på kjøpesenteret for å bytte et par gaver. Fikk en krimbok til bursdagen, og jeg liker å se på krim. Men tanken på å lese krim er lite fristende. Trodde jeg skulle gå fra bokhandelen uten å finne en bok, men så oppdaget jeg "Kunsten å finne ro". Jeg prøver egentlig alltid å unngå selvhjelpsbøker, men jeg måtte nesten le litt da jeg kom på at en av mine mål i år egentlig er å lære å håndtere stress på en bedre måte. Og jeg har hittil ikke gjort noe med det målet, så boken er faktisk perfekt. Jeg er fortsatt veldig forelsket i blått, så jeg byttet en overdel til en blå overdel. Deretter fant jeg to nye bikinier. Fikk også returnert en pakke, og hentet en annen som inneholdt en shorts. Så det har vært en ganske bra dag. Jeg har fått brettet bort tøy, kjøpt nødvendige greier som håndsåpe og sjampo. Føler liksom at jeg har fått litt mer orden på livet igjen. Nå er det egentlig bare å gjøre seg klar for en ny arbeidsuke. Skal få i meg litt mat, også skal jeg ta meg en dusj og gjøre meg klar til å legge meg. For jeg trenger å prioritere søvn denne uken. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar