tirsdag 26. juli 2022

Diving off the deep end. I can’t think of a reason we should take our time

Dette er en etterlengtet fridag, og jeg kan nesten gråte av at det er to dager jeg skal ha fri. Jeg vurderte om jeg skulle trene i dag, men jeg tror ikke jeg gidder å trene før helgen. Fokuset for i dag var nok å få ryddet og ordnet fysisk og mentalt. Jeg hjalp papsen med å levere to gamle tv'er til miljøavfall. Den ene tv'en var en sånn tv-boks som man brukte før flatskjermen kom som en virvelvind og tok over markedet. Må si at den var sykt tung å bære opp fra kjelleren. Føltes litt ut som om jeg skulle knekke ryggen. Jeg ryddet ut av sminkeskuffen min, og det var veldig deilig. Jeg prøvde på mine BareMinerals produkter siden jeg egentlig ikke har brukt de på ett år kanskje. Jeg synes BareMinerals powder foundation er genial, men jeg får ikke helt den finishen jeg ønsker. Dessuten synes jeg produktet er veldig synlig på ansiktet mitt, og det er jeg ikke så glad for. Jeg har jo forelsket meg helt i Inglot sin "Stay hydrated pressed powder". Det er et pudder som tilsynelatende smelter inn i huden, har svært lite oljekontroll (dessverre), og jevner ut huden bittelitt. Så den gjør i utgangspunktet veldig lite, men den er perfekt hvor det jeg ønsker meg. Så jeg kjøpte meg nylig to refills, fordi Inglot er genial med tanke på at man bare kan kjøpe refills. I dag byttet jeg faktisk til en ny refill, og jeg er så fornøyd. Jeg har fortsatt tre ting i sminkeskuffen som jeg kan bli kvitt, men for nå får de lov til å bli. Jeg har endelig fått støvsugd soverommet. Blir aldri lei av å se at støvet forsvinner. Har skrevet mål for uken, og nå har jeg nettopp gått igjennom ledige vakter fremover i tiden for å se hvilke jeg kan ta. Føles ut som om det har vært en felles dugnad for å dekke opp vakter i det siste, og det er på en måte en fin følelse at man står litt sammen i det. Ellers sitter jeg halvveis å planlegger tur til Mallorca. Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal bruke penger på det eller ei. Men jeg har veldig lyst, så jeg tror at jeg skal prøve å få det til. Ellers har jeg begynt å gruglede meg til Italia. I dag våknet jeg plutselig og tenkte på hvorvidt jeg hadde stor nok koffert, og om jeg ikke skulle kjøpe meg ny koffert. Jeg håper at vi ikke smelter helt og blir dehydrerte, også er jeg bekymret for om vi rekker fly. Så på en måte er jeg glad for at det er tre uker igjen til jeg reiser. I morgen er Lynx og co tilbake for en liten stund. Så nå vurderer jeg egentlig om jeg skal ta meg en dusj i dag eller i morgen. Jeg vil egentlig dra for å ordne en gave til en kollega i morgen, men jeg får se hva jeg får til. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar