lørdag 30. juli 2022

Du vet at jeg har prøvd utallige ganger. Men å si det til deg høyt, det blir for vanskelig

Jeg kan ikke tro at juli straks er over. Sommeren har flydd forbi, trolig fordi det føles ut som om jeg har vært så mye på jobb. Lynx og co kom på onsdagen. Etter jobb på torsdag var det bowling på agendaen. Jeg pleier alltid å si at jeg er overraskende god på bowling med tanke på hvor lite jeg liker bowling. Men denne gangen startet jeg skikkelig dårlig. Heldigvis snudde det seg relativt raskt. I går hadde jeg en sykt travel dag på jobb på grunn av underbemanning, men etter jobb ble jeg kjørt hjem av en kollega. Jeg spiste mat, smurte kroppen i solkrem og tok på meg badetøy. Pakket sekken min og dro for å rekke bussen. Fant ut at jeg hadde satt meg på feil buss, hvilket føles så typisk meg. Heldigvis kjørte bussen innom noen av stoppene som den riktige bussen gjorde. Så jeg gikk av på ett stopp, og deretter var jeg skikkelig heldig med tidspunkt. Altså, jeg gikk av bussen, ventet i 30 sekunder, også gikk jeg på den riktige bussen. Etter den riktige bussen hadde kommet seg frem til banen, stod jeg å ventet i 10 sekunder før banen kom. Det var meant to be! Det var en spasertur fra banen til badeplassen hvor jeg skulle møte en annen kollega. Første jeg snakket om var at det var en fæl vakt, og hun tilbudte meg vin. Ja takk, sa jeg. Vi var fire stykker, og når alle hadde ankommet tok vi oss et bad. Det var veldig deilig og forfriskende. Føltes ut som om jeg kunne ha vært i vannet veldig lenge. Det blåste imidlertid veldig mye, så det begynte å bli litt kjølig. Så vi gikk tilbake til leiligheten til kollegaen min. Der ble det pizza og drinker. Jeg tror jeg har fått meg en ny favorittdrink, så det var gøy. Vi satt og pratet ganske lenge, om alt og ingenting. Jeg ble tilslutt ganske trøtt, og den ene kollegaen min skulle på tidligvakt. Så da klokken ble litt mye, dro vi hjemover. Det ble latter i bilen på vei hjem, og jeg kjenner at jeg er glad for kollegene mine. Jeg tok meg en dusj da jeg omsider var hjemme. Også sluknet jeg i ti timer. I dag har jeg hentet min nye telefon! Er det bare jeg som synes at det å ordne en ny telefon er litt arbeid? Jeg har bestemt meg for å vente til å gjøre det til jeg har ordnet deksel og glassbeskyttelse først. Så det blir nok ikke før neste uke at jeg faktisk tar i bruk den nye telefonen min. Jeg har ligget ute i solen i dag og lest bok. Slappet av inntil jeg innså at jeg har glemt å se over turnusen min. Det var plan å gjøre det etter jobb på torsdag eller fredag. Men så hadde jeg plutselig andre planer. Så nå må jeg ta en svipptur innom jobb i morgen for å få ordnet det. Ellers kjøpte jeg meg nye øreplugger i forbindelse med telefonkjøp. Jeg har klart å miste mine forrige øreplugger, så jeg har egentlig gått rundt uten mulighet til å høre på musikk med øreplugger i tre uker. Så jeg avsluttet dagen i solen med å høre på musikk med øreplugger. Jeg hørte på Ramón og Sleeping At Last, og jeg hadde et øyeblikk hvor jeg bare var veldig takknemlig for livet her og nå. Nå skal jeg ta meg en matbit, og deretter skal jeg se om jeg kanskje skal spille litt Sims. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar