mandag 1. august 2022

Looking at you got me thinking nonsense. Cartwheels in my stomach when you walk in

Det er august! Det betyr feriemåned, og nå gjenstår det to uker igjen til jeg endelig har litt fri fra jobb igjen. Kan ikke tro at jeg er i Roma om litt over to uker. Jeg er litt stressa, for jeg har fortsatt ikke gjort noe særlig research. Hakke booket vintur, hakke booket billetter til Vatikanet, har ikke gjort noe research om de andre byene i Italia som vi skal besøke. Kanskje jeg kan/må gjøre det neste uke til en av fridagene mine. Ellers har jeg også bestilt flybilletter til Mallorca, så det er faktisk i boks! Det blir dessverre ikke så lenge som jeg kunne sett for meg, men det er ment som et avbrekk etter tur i Italia, og sopptur nordover i Norge. Altså, etter å være i konstant selskap med en person/flere personer, får jeg endelig være litt for meg selv. Nå mangler jeg bare å booke favoritthotellet mitt, så er jeg klar! Det var egentlig veldig greit på jobb i dag, til tross for at jeg kun jobbet med nye. Jeg merker jo at det er stor forskjell, og at det er mye jeg ikke bare kan forvente. Heldigvis var det ikke for mye å gjøre. Det er mulig at det blir litt mer å gjøre i morgen. Etter jobb dro jeg innom butikken for å kjøpe litt mer hakkede tomater til lasagnen jeg har planlagt å lage. Jeg tenkte nemlig hardt igjennom hva jeg kunne bruke den tørkede stensoppen min til. Jeg har fått så mange krukker med tørket stensopp av Volla og Mog igjennom årene. Jeg klarer ikke å bruke opp alt før jeg får en ny krukke. Så da kom jeg på at det kunne bli godt i en lasagne. I går kuttet jeg opp løk og aromasopp i forberedelse. Jeg elsker matlaging når jeg har lyst til å gjøre det, og da er jeg alltid fan av mise en place. Lasagnen ble god, om ikke litt for salt. Men det balanserte seg ut med salaten jeg lagde til. I går eller dagen før det så jeg på den nye traileren til oppfølgeren av Black Panther. Det var bare såvidt jeg unngikk å grine, og det var fordi jeg tvang meg selv til å ikke gjøre det. Jeg fikk gåsehud da jeg så på traileren, og det legger jeg i selve traileren. Sykt bra musikkvalg som forsterker scenene som vises i løpet av traileren. Jeg er ikke Marvel-fan, men jeg er ikke ikke Marvel-fan heller. Jeg så nettopp på The Grey Man, hvor et par "Marvel"-brødre står bak filmen. Men det var definitivt ikke hvorfor jeg valgte å se på den filmen; nei, det handlet om at jeg elsket kjemien mellom Chris Evans og Ana de Armas i Knives Out. Så jeg ville se de spille i samme film igjen. Uansett, av alle Marvel-filmer jeg har sett eller hørt om, så er det egentlig bare Black Panther som jeg virkelig har likt. Så jeg har definitivt planer om å se på Wakanda Forever. Nå er det blitt veldig sent synes jeg, og jeg er passe trøtt. Så det skal bli godt å legge seg nå. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar