onsdag 31. august 2022

all the big plans that I planted, while you planned your own escape

Treningsøkten min i går var overraskende grei. Det var fokus på ben, og da begynner jeg vanligvis å renne svette. Gjorde det denne gangen også, men nå har jeg visst blitt såpass vant til å være ordentlig svett. Videre kan man si at jeg har hatt trappetrening i Italia grunnet alle trappene jeg har gått opp og ned, så bena har kanskje ikke hatt pause fra trening. Altså, det hele var utfordrende uansett, og jeg måtte ta pauser under den siste utfordringen med 100 repetisjoner. I dag føler jeg meg nokså støl, og det blir trolig verre i morgen. I dag lå jeg og tenkte på hva jeg skulle gjøre med dagen; jeg har fortsatt ferie, men jeg har et par dager hjemme før jeg reiser til Volla og Mog. Så kom jeg på at jeg kanskje skulle få unnagjort sånne ting jeg er nødt til å gjøre. I går ryddet jeg støvsugde soverommet. I dag har jeg pakket til turen til Volla og Mog. Tok meg en pause i solen og jeg ble nokså overrasket over hvor varm solen føltes. Jeg skal ærlig innrømme at det har vært litt merkelig å justere seg til en temperaturforskjell på ca. ti grader fra Italia til Norge. Men jeg foretrekker absolutt at det er kjøligere, for da kan jeg straks dra ut kåpene mine. Jeg kunne selvfølgelig ikke forlate Italia uten litt keramikk, så jeg fant meg en skål og julepynt. Det var kanskje ikke det som var det jeg har brukt mest penger på under ferien, men fy søren for et forbruk for august. En av de andre praktiske greiene jeg ville få unnagjort i dag var å gå igjennom forbruket for juli og august. Skal helst gjøre det hver måned, men jeg orket ikke tanken på å gå igjennom alt fra juli i slutten av juli/starten av august. Så nå tror jeg at det er noen tall som ikke blir helt riktig, men nå er det gjort. Tror forbruket for dette året blir veldig høyt. Ja, priser for alt har steget, men jeg har også valgt å bruke mer penger i år. Husker at da jeg startet med sparingen og å holde oversikt over forbruk, så gikk jeg igjennom de forrige årene. Skjønte ikke hvordan jeg kunne ha brukt så mye penger som jeg gjorde. Men dette var før covid, da jeg reiste ganske hyppig i løpet av årene. Så nå ser jeg hvorfor forbruket var som det var. Jeg har riktignok brukt mye mer penger på akkurat denne ferien fordi det ble veldig mange ulike aktiviteter. Kan ikke si at jeg angrer, men det er klart at jeg blir litt skremt av å se på forbruket for måneden. Da tenker jeg naturligvis at jeg skal gå inn i sparemodus, men jeg har samtidig veldig lyst til å dra på shopping fordi høstmoten er på plass. I tillegg prøvde jeg en foundation-prøve fordi jeg leste reklamen som jeg får fra Kicks nesten hver måned. Og til tross for at jeg fikk en farge som er helt feil for meg, prøvde jeg den på som en slags bronser. Og den var kjempefin, så nå har jeg selvfølgelig også lyst på den. Prøver å overtale meg selv til å ikke kaste bort penger på den fordi jeg ikke liker liquid-foundation. Får se om jeg klarer å dy meg. Ellers skulle jeg gjerne ha gått igjennom skattekort, men jeg tror jeg lar det vente til jeg kommer hjem fra Volla og Mog neste uke. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar