tirsdag 30. august 2022

I used to think that if I tried my best I'd always win. But I'll sit in your favorite dress and ask you where you've been

Her en liten haul fra Italia. På handlelisten stod en trenchcoat, og jeg tenkte spesifikt fra Mango. Mango + jakker/kåper = sant i mine øyne. Så da jeg omsider hadde kapasitet til å dra på en Mango i Roma, plukket jeg med meg tre trenchcoats inn på prøverommet til tross for at jeg var blaut av svette og helst ville ha alt annet enn en jakke på meg. Trodde egentlig at jeg skulle gå for svart trench coat, men den jeg likte best var i en beige med khaki-undertoner. Og jeg sier ikke akkurat nei til det. Basert på bildene kan det kanskje tolkes at jeg er en person som liker nøytrale farger. Det er ikke feil. I Positano går det mest i lin, og det er stort sett det eneste du finner av stoff i butikkene. Så hver gang jeg og Marble gikk ned til sentrum og forbi Pepito'S, kikket jeg inn og døde av de vakre linplaggene. Så da vi dedikerte dagen til shopping, måtte jeg naturligvis inn for å kikke rundt. Det var utrolig mye vakkert der, og jeg ble fristet av kjoler. Men jeg vet at det er noe som jeg ikke bruker særlig ofte. Dessuten ønsket jeg noe jeg kunne fortsette å bruke hjemme uten at det nødvendigvis kun var et sommerplagg. Så jeg fant meg naturligvis en grønn lintopp. Lenger ned mot sentrum stoppet vi opp på Carro Positano og siklet over vesker. Jeg gikk automatisk mot det som var grønt. En knallgrønn veske ble det første blikkfanget, men så fant jeg avbildet veske i en sagegrønn, og jeg prøvde begge to. Og da ble det klart at jeg foretrakk formen til den sagegrønne vesken. Men Marble hadde også veldig lyst på den sagegrønne vesken, og jeg tenkte at jeg ikke hadde noe i mot å gå for en mer nøytral farge. Så jeg gikk heller for vesken i en taupe, og jeg må si at jeg er veldig fornøyd med det. Den går nok også mye bedre til min garderobe uansett. Blir veldig glad av å se på vesken, og jeg har lyst til å ha med meg den overalt. Så jeg vet jeg har gjort et godt kjøp! Natt til i dag sov jeg rundt ti timer, og det trengte jeg virkelig. Huden min har ikke vært særlig glad da jeg var i Italia. Endringene i temperatur og fuktighet ble litt for mye. Det ble mye salt (potetgull og pommes frites) for å erstatte salttapet i svetten, og det gir meg nesten alltid en ny kvise. Jeg hadde jo også menstruasjon, så det hjalp ikke. Men nå føler jeg at jeg har fått tilbake litt ro i huden. Nå skal jeg straks forsøke på første treningsøkt etter to uker uten trening (altså, vi har gått veldig mye og det ble veldig mange trapper, så vi har ikke vært inaktive), så det blir spennende å se hvorvidt jeg klarer å gjennomføre eller ei. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar