lørdag 6. august 2022

I consider you, I’m not trying to. It doesn’t matter whether not I want to, I can’t help it it’s a habit. Your corner in my mind is well established

"Jeg skal dra for å plukke sopp til deg," sa mamma i går og syklet av gårde. Hun er ikke så glad i kantarell selv engang. Jeg hadde blitt med på sopptur om det ikke hadde vært for den forferdelige myggen i området. Ja, jeg kan innrømme at myggen er såpass plagsom i mine øyne at det hindrer meg i å delta i visse aktiviteter. Arrene mine etter myggestikk varer på kroppen i ca seks måneder eller mer før de begynner å forsvinne. Det er helt idiotisk. Men ja, poenget mitt var at i går avsluttet jeg dagen min med å steke kantarell i smør mens jeg drakk rødvin. Jeg startet gårsdagen tidlig fordi kroppen har vennet seg til å stå opp tidlig etter dagvakter hele uken. Men siden jeg hadde fri ble jeg liggende i sengen i to timer. Omsider bestemte jeg meg for å ordne meg frokost før jeg endelig gjorde en treningsøkt. Forrige gikk jeg en tur, og kalte det ukens treningsøkt. Men før det husker jeg ikke sist jeg trente. Så det var deilig at gårsdagens økt hadde fokus på armer. Det er nok det svakeste partiet på kroppen, men jeg føler likevel ikke at jeg dør av de øktene. Så det var veldig gjennomførbart. Resten av dagen ble brukt ute i solen. Smurte meg med solkrem og Mygga samtidig. Usikker på om sistnevnte ikke er så lurt dersom man skal ligge i solen. Men jeg nekter å invitere myggen til et måltid, spesielt nå som det er såpass mye mygg i hagen. Det var et øyeblikk jeg tok en pause fra å lese Lucy Sullivan is getting married, og jeg faktisk sovnet. Jeg våknet da mamma kom tilbake med sopp, og jeg snappet et bilde til Volla og Mog som da tilfeldigvis også var på sopptur. Kantarellsesongen er fult i gang, og jeg må si at jeg elsker lukten av kantarell. Mens jeg satt og forberedte soppen i går satt jeg og tenkte at jeg sannsynligvis ville ha kjøpt en parfyme med duften av kantarell. Sannsynligvis. Jeg skal på jobb i dag dessverre, men jeg stod opp tidlig i dag også. Så jeg føler at jeg allerede har fått mange timer for meg selv. Jeg håper på at det blir rolige vakter denne helgen, men jeg får se. Må huske å ha med meg Mygga til jobb i dag, for det kommer garantert til å være masse mygg når jeg er ferdig på jobb. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar