torsdag 11. august 2022

Done looking for signs in the gaps and the silence. It's just getting old, there's nothing left here to decode

Hva du ser på? Det er ikke et abstrakt maleri, men merker etter min svette på yogamatten min. Dagens treningsøkt var veldig tøff. Den var kortere enn vanlig, men det er alltid høyere intensitet på kardiovaskulære økter. Jeg har også inntil i dag tenkt at jeg foretrekker "no repeat" økter, men i dag føltes det ut som om jeg aldri skulle være ferdig. Og jeg hadde ingen anelse om hvor langt jeg hadde kommet i treningsøkten. Det ble ikke 100 repetisjoner av burpees på slutten av økten i dag, men jeg sa meg fornøyd med 60 repetisjoner. Glemmer litt at øktene til Caroline Girvan bare blir vanskeligere siden jeg faktisk følger det som skal være et treningsprogram. I går fulgte jeg faktisk en treningsøkt via Pinterest fordi jeg hadde lyst til å prøve noe annet. Det er så mange sånne "korte" videoer med litt artige øvelser, så jeg fikk fokusert litt på innsiden av lårene mine og kjernemuskulaturen. Jeg kjente det i dag under dagens treningsøkt. Jeg pleier nemlig å planlegge to "rest days" mellom treningsøkter, men jeg har tydeligvis vært veldig motivert for trening denne uken. Det er jo fint, for jeg tror ikke det blir treningsøkter i Italia. Foruten de mange skrittene vi kommer til å gå, og om Marble får sin vilje; en fjelltur. Jeg er veldig i tvil angående sistnevnte, fordi jeg seriøst tror at varmen kommer til å drepe meg. Jeg synes varme er veldig deilig hvis man bare skal ligge og late seg ved et basseng, men vi skal faktisk utforske byer og se på severdigheter. På tirsdag etter jobb begynte jeg plutselig å gjøre veldig mye research. Jeg har laget et Word-dokument liksom. Og jeg sendte så mange sms'er til Marble som jeg kanskje sender totalt i løpet av ett år. Jeg tror jeg sov i ni timer i natt, og det var veldig deilig. Etter å ha ligget ute i solen for det meste av gårsdagen, tok jeg meg en dusj og gjorde meg klar for å møte kollegaen min. Vi spiste på restaurant sammen og jeg drakk en skikkelig god drink. Føler jeg har smakt på mange gode drinker denne sommeren, så det er jeg fornøyd med! Jeg har nylig bestilt meg et par jeans som jeg prøvde på i fjor. Den gangen var jeg ganske usikker, fordi de er nokså unike i mønster. Men de er så sykt behagelige, og akkurat nå lever jeg for behagelige jeans. Jeg skal prøve de på et par ganger før jeg tar en endelig avgjørelse. Det er rart fordi jeg liksom skal ha sommerferie neste uke, men jeg er definitivt i et høstmodus når det gjelder klær. Har egentlig bare lyst til å kjøpe cardigans og gensere for tiden. Anyways, foruten trening har jeg brukt dagen til å ligge i solen igjen. Startet og avsluttet Where Rainbows End. Det er en skikkelig søt, men frustrerende bok! Også har jeg så lyst til å vite hva som skjer videre. Men det er 18 år siden boken ble publisert, og jeg tror ikke at det kommer en etterfølger. Etter at jeg var ferdig å lese, tok jeg meg en dusj for å skrubbe av all solkremen. Deretter tok jeg meg litt fløteis. Jeg har nemlig kjøpt tricolor bare for å blande sammen sjokolade og vanilje. Jordbærisen får noen andre spise. Etter is-pausen, begynte jeg å preppe til å lage lapskaus. Kanskje ikke det beste valget med tanke på varmen i dag. Men nå er det gjort. I morgen er starten på arbeidshelgen min. Siden jeg jobber dobbelt på lørdag, ser jeg for meg en ganske slitsom arbeidshelg. Men jeg håper at de siste vaktene før ferie er greie. Må også minne meg på at jeg skal sitte igjen på søndag for å skrive ut reisedokumenter (for det er så mange ulike billetter og diverse at jeg blir stressa). Jeg skal på kveldsvakt i morgen, men jeg legger meg likevel tidlig i dag. Det er deilig med en tidlig start i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar