fredag 9. september 2022

på et fjell er et tre jeg sitter ved, hvor alle tanker bare flyr avsted

Føles ut som om det har vært høst på Østlandet siden september ankom. Jeg fikk et par sene sommerdager da jeg var på besøk hos Volla og Mog. På en måte synes jeg det er fint med høstværet. Jeg har fått brukt min nye trenchcoat flittig allerede, og jeg gleder meg selvfølgelig til å kunne bruke kåpene mine igjen. Samtidig har jeg ikke lyst på kulde. Tanken på snø er deprimerende, og det er kjipt at vi nærmer oss de mørke månedene i året. Men igjen, moten er i det minste et høydepunkt. Føles ut som om jeg har sett litt for mye på motecontent de siste ukene. Er liksom ikke helt vanlig for meg å vite hva som er trendfarger, hva som er en gjenganger på catwalken, osv. I dag var jeg bestemt for å dra på kjøpesenteret for å se igjennom nyheter. Jeg har på en måte bestemt meg for å begrense forbruket noe denne måneden grunnet det store forbruket forrige måned. Men det er en ganske dum måned å gjøre det på fordi det er nå jeg har lyst til å shoppe. Jeg forelsket meg eksempelvis i en grønn trenchcoat. Jeg har alltid en grønn jakke til høsten. Jeg har fortsatt mine cropped jakker, men jeg kjenner at det hadde vært fint med noe nytt i garderoben. Trenchcoaten jeg har forelsket meg i er kort, så den blir selvfølgelig annerledes enn trenchcoaten jeg nettopp har kjøpt meg. Det er en ulempe å ha en forkjærlighet for jakker og kåper. Det er så dyrt. Jeg vet ikke helt om jeg kommer til å kjøpe den, men det føles ut som om jeg lener mot å gjøre det. Ellers oppdaget jeg at Hoka har fått beige Clifton (8) sko på markedet. Jeg ble sykt irritert da jeg så det, for det var akkurat det jeg ønsket meg. Men siden jeg ikke kunne finne noen, endte jeg opp med hvite Clifton-sko. Vurderte i et øyeblikk å kjøpe meg de i beige også, men da hadde jeg garantert sluttet å bruke mine hvite. Men ja, jeg er over det. Ellers har jeg skikkelig lyst på et par nye skinnboots med hæl. Det er et par som står på ønskelisten min, men jeg venter bare på at størrelsen min skal bli tilgjengelig igjen. Selv om jeg egentlig har bestemt meg for å redusere forbruket denne måneden, kjøpte jeg en cardigan og fant et par svarte jeans på salg. Jeg er veldig glad for sistnevnte, fordi nesten alle mine jeans har blitt for små. Det er trist, men sånn er det når kroppen endrer seg. Jeg må nok returnere cardiganen jeg kjøpte. Prøvde den på i en størrelse i prøverommet, også bestemte jeg meg for å kjøpe den i en størrelse mindre i håp om at den passet litt bedre. Men da jeg kom hjem og prøvde den på, innså jeg at den ikke var noe bedre. Ellers hentet jeg en pakke som inneholdt en annen cardigan, og den var jeg sykt fornøyd med. Jeg så også en grønn veske i et vindusdisplay som jeg syntes var utrolig fin, men jeg fant den ikke i butikken. På veien hjem gikk jeg innom Jysk fordi jeg har planer om å kjøpe ny dyne. Men jeg hadde litt for mye å bære i armene mine. Så det får bli en annen gang. Alt i alt var det en veldig suksessfull dag med shopping. Jeg planlegger å besøke Lynx og co i oktober dersom ting går som planlagt, og i forbindelse med det har jeg lurt på om jeg skulle klippe håret kort igjen. Men akkurat nå må jeg si at jeg faktisk liker å ha litt lengde i håret. Så jeg tror faktisk at jeg skal la det være lengre for første gang på mange år. Jeg hadde teknisk sett første dag tilbake på jobb på onsdag, men da var jeg ikke ute i post. Så den føltes ikke ordentlig ut. Men i går var første dag tilbake ute i post, og jeg kjente at det var lenge siden jeg hadde vært på jobb. Under en prosedyre stod jeg og tenkte: "dette er jobben min. Er det dette jeg ønsker å gjøre?". Jeg har jo tenkt på å bytte jobb, men da må det være en jobb som er mer fristende enn jobben jeg allerede har. Per nå er det ikke noe annet som har fristet. Men jeg holder jo øynene åpne. Jeg har tatt på meg et par ekstravakter denne måneden og neste måned, og de fleste er tilfeldigvis kveldsvakter. Så nå føles det ut som om jeg kun har kveldsvakter. Det er litt kjipt fordi det føles ut som om hele døgnrytmen blir rar, men nå er denne turnusen over om fem uker. Så forhåpentligvis er det ikke like mange kveldsvakter til neste turnus. Jeg jobbet overtid i går fordi det selvfølgelig ble litt dramatisk på slutten av vakten. Etter jeg kom hjem fra jobb ble jeg veldig sjokkert da jeg leste av Dronning Elizabeth hadde gått bort. Det er helt logisk i hennes alder, men når det er en såpass konstant skikkelse tilstede i livet, så er det liksom rart å tenke på at hun plutselig ikke lenger skulle være tilstede. Det føles så rart ut. For å være ærlig har jo hele dette året føltes rart ut. Nå skal jeg gå og steke scampi i smør med hvitløk. Det skal serveres med vermicellinudler og reddik. Kunne gjerne tenkt meg en asiatisk agurk salat til, men jeg har ikke noe agurk tilgjengelig. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar