mandag 12. september 2022

You're good at impersonating someone who cares. And you had me for a minute there

Helgen var grei, vi var bra nok bemannet. Men likevel kjenner jeg at det har vært skikkelig hardt å komme tilbake på jobb. Det er nesten et lite sjokk for systemet. I og med at jeg stort sett kun jobber kveldsvakter for tiden og de neste fem ukene, så kjenner jeg at døgnrytmen er merkelig. Jeg har lagt meg mellom kl. 01-02 de siste døgnene. Skulle helst ha lagt meg tidligere slik at jeg kunne stå opp tidligere. Jaja. I dag har jeg fri, og jeg er så veldig takknemlig for det. Jeg har egentlig en ganske grei turnus de neste fem ukene, og det er nok derfor jeg bestemte meg for å ta flere ekstravakter. Nå angrer jeg litt, men sånn er det. Heldigvis er det kun et par dager til jeg tar meg en kort solotur til Spania. Forhåpentligvis klarer jeg å finne litt mer energi og inspirasjon på turen. Jeg hadde egentlig veldig mange planer for dagen i dag, hvilket ofte skjer når jeg kun har en fridag om gangen. Da føler jeg at jeg må maksimalisere den fridagen og få gjennomført alt jeg vil på kort tid. Problemet med det er at det ofte blir en såpass overveldende liste som gjør at jeg ender opp med å prokrastinere. Det er det som har skjedd i dag i hvert fall. Men nå har jeg redusert to-do listen betraktelig fordi jeg innser at jeg kan gjøre noen av tingene andre dager denne uken. I dag er planen å gå igjennom skattekortet, overføre penger til sparing, returnere en pakke, kjøpe ny dyne, trene og dusje. Jeg er litt usikker på om treningen er realistisk fordi jeg for tiden er i et "nei til trening"-humør. Men det andre er jeg ganske sikker på at jeg kan klare! Skattekortet er allerede gjennomført, og jeg håper det blir ganske riktig. Det har jo vært lønnsøkning. Jeg tar jo ekstravakter innimellom, også får jeg tillegg for ubekvem arbeidstid. Så det er alltid veldig vanskelig for meg å beregne hva jeg skal sette som årslønn på skattekortet. Selv om jeg har en årslønn vet jeg egentlig aldri hva nettolønnen min blir. Selv om jeg ikke er så motivert for trening for tiden, har tydeligvis entusiasmen for personlig økonomi kommet tilbake. Det er helt sikker i tråd med at alt er så mye dyrere for tiden. Heldigvis er jeg privilegert nok til at det ikke har veldig stor effekt på livskvaliteten. Men det er jo klart at det likevel har en påvirkning. Jeg skal prøve på å unngå et for stort forbruk i september, men jeg vet allerede at forbruket blir høyere enn en normalmåned for meg fordi jeg skal betale for flybilletter og fordi jeg skal på en reise. Uansett, nå skal jeg ordne sparingen for denne måneden. Deretter skal jeg spise mat, også drar jeg for å kjøpe ny dyne. Yay!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar