tirsdag 22. november 2022

I make-believe that you are here. It's the only way that I see clear

I dag skulle jeg hente julegaven til mine foreldre, men jeg måtte få med paps for å hjelpe meg å frakte gaven. Så jeg bad han om å gå på en annen butikk mens jeg hentet pakken. Trodde kanskje at pakken var stor, men ikke så stor som den faktisk var. Spurte damen i kassen om hun hadde en stor nok pose til å dekke den, men det hadde hun ikke. Det hun hadde var en gavedisk. Så der stod jeg og prøvde å dekke pakken så godt jeg klarte med den tiden jeg hadde. Det ble ikke akkurat noe vakkert, men jeg fikk dekket pakken akkurat slik at paps ikke kunne se hva det var. Jeg leverte boken min, dro hjem og drakk litt rett-i-koppen suppe med soppsmak. Det var faktisk snø på bakken, og dog jeg hadde tatt på meg Hoka joggeskoene mine i utgangspunktet, visste jeg at jeg måtte skifte til vintersko da jeg kom hjem igjen. Så det var akkurat det jeg endte opp med å gjøre. Jeg dro til byen fordi jeg har vært på utkikk etter en spesifikk velourkjole som er utsolgt på nettet. Kjøpte meg en velourkjole i fjor, men jeg prøvde den nylig på. Og den var ganske ubehagelig på fordi at den ble for stram. Så jeg gav den bort til Lynx. Så jeg følte at garderoben manglet en velourkjole til denne årstiden. Føltes ut som om jeg gikk igjennom absolutt hele butikken i håp om å finne kjolen. Spurte tilslutt en ansatt, som sa at jeg måtte en etasje ned. Og i det jeg står i rulletrappen på veien ned får jeg øye på den. Det var akkurat en kjole igjen i min størrelse, og den ble selvfølgelig med meg hjem. Siden det er juletider og julebordsesong, er det mye kjoler i butikk. Så i dag har jeg prøvd ganske mange kjoler. Det skal riktignok sies at jeg alltid foretrekker bukse/skjørt fremfor kjole. Eneste unntaket er denne årstiden. Jeg prøver jo likevel å bli litt mer kjole-person, men vet ikke hvor suksessfull jeg er med det. Kjolen jeg kjøpte er svart, men jeg prøvde også en lilla kjole som jeg ble ganske forelsket i. Men den er den typen kjole som du kun bruker et par ganger fordi den er såpass "loud". Kommer nok likevel til å drømme om kjolen. Om jeg noengang skulle fått skikkelig julestemning, skulle det vært da jeg gikk ut av COS og snøen dalte ned med julelysene i bakgrunnen. Jeg gikk igjennom julemarkedet, og jeg må si at jeg ble litt imponert over nye boder. Det var fristende å unne meg litt "dirty fries" eller churros, men jeg var på vei til å rekke toget. Og jeg hater lukten av frityrstekte ting på offentlig transport. For å være ærlig så misliker jeg bare lukten av frityrsteking, selv om maten er veldig god. Da jeg gikk av toget var det egentlig middagstid for meg, men jeg hadde fortsatt ærender igjen på listen min. Så jeg gikk innom kjøpesenteret og fikk ordnet det jeg trengte. Hentet en pakke på posten, også var jeg på vei hjem. I dag var dagen for gnocchi. Jeg satt faktisk å meal preppet i går kveld: kuttet opp sopp og kyllingfilet. Så det gikk veldig raskt i dag. Begynte med å koke tørket gnocchi. Deretter stekte jeg kylling, bacon og sopp. Jeg kombinerte alt, og selv om oppskriften ikke ba om det, brukte jeg litt matfløte. Fikk også endelig brukt opp parmesanen jeg hadde i kjøleskapet. Det var godt med gnocchi, men ingenting slår hjemmelaget gnocchi servert i Italia. Jeg er uansett veldig fornøyd med at jeg endelig fikk laget gnocchi! Så på julefilmen til Ferrell og Reynolds mens jeg spiste. Jeg må innrømme at jeg falt litt ut på starten. Men jeg er glad for at jeg fortsatte å se på filmen. Selv om det er en musikal, synes jeg at de ikke har gått overboard med sanger. Samtidig tror jeg dette var en film jeg kun ser en gang i livet. Altså ikke en klassiker i mine øyne. Gårsdagens treningsøkt var faktisk hardere enn jeg hadde sett for meg, og det var fordi den var HIIT-basert. Kondisjonen min er ikke akkurat på topp, så jeg måtte ta ganske mange pauser for at jeg skulle kunne gjennomføre hele økten. Skulle kanskje tro at jeg sov som en stein i natt, men det gjorde jeg ikke. I morgen er det jobb igjen, så nå er jeg ferdig med langfri. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar